اجرای طرح پایش سلامت روان دانشجویان به صورت غیرحضوری در شیراز

شیراز (پانا) - رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از اجرای طرح پایش سلامت روان دانشجویان این دانشگاه به صورت غیرحضوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح پایش سلامت روان دانشجویان به صورت غیرحضوری در شیراز

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رامین افشاری اعلام کرد: این برنامه پایش و غربالگری که دستور اجرای آن از سوی وزارت بهداشت صادر و ابلاغ شده، ویژه تمامی دانشجویان دانشگاه می شود.

او با اشاره به اینکه با آغاز شیوع بیماری کرونا ویروس جدید در سطح کشور و جهان، شاهد تاثیرگذاری عمیق روحی، روانی و اجتماعی اثرات ناشی از حضور این بیماری در اقشار و افراد مختلفی بود‌ه‌ایم، ادامه داد: طبیعی است که وقوع برخی وقایع اجتماعی نظیر همه گیری ها، زلزله، آتش سوزی و سیل، امکان اثرگذاری عمیق روحی بر روان و رفتار افراد را دارند و در صورت عدم رسیدگی و درمان درست و دقیق، ممکن است این آثار برای همیشه پابرجا مانده و سبب ظهور اختلالات شدیدتر نیز در فرد باشیم.

افشاری افزود: اپیدمی کووید۱۹ نیز با توجه به حواشی سنگین اجتماعی مانند بیم از ابتلای خود یا نزدیکان، استرس آلودگی بدن و لباس، قرنطینه و در خانه ماندن‌های طولانی، عدم امکان ارتباط با خویشاوندان که در پی داشت، می تواند سبب بروز اختلالات و تنش های متنوع روحی و روانی در سطوح مختلف شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از این رو، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصمیم گرفت تا با اجرای طرح غربالگری و پایش بهداشت روان دانشجویان دانشگاه‌های تابعه این وزارت، شرایط روحی و روانی دانشجویان را بررسی کند.

او با اشاره به عدم حضور اکثریت دانشجویان در محیط‌های آموزشی و خوابگاهی، اعلام کرد: از آنجا که در سال تحصیلی جاری به دلیل شرایط کرونایی کشور و به منظور حفظ سلامت دانشجویان، دانشجویان به صورت غیرحضوری مشغول به تحصیل هستند، این غربالگری به صورت تلفنی انجام شده و کارشناسان این اداره با شماره تلفن‌هایی که از سوی دانشجویان در اختیار دانشگاه قرار داده شده است، برای مشاوره، پایش و ارزیابی شرایط روحی آنان، تماس می گیرند.

رئیس اداره مشاوره و بهداشت روان دانشگاه با درخواست همکاری از تمامی مخاطبان این عملیات غربالگری، تاکید کرد: تمامی اطلاعات شخصی، خانوادگی و روحی افراد مصاحبه شونده، در نهایت محرمانگی نزد این اداره محفوظ بوده و خط مشی رازداری، رُکن اصلی این اداره به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار