الزام تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام کالایی مشمول به ثبت در سامانه جامع تجارت

تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، دریافت و نصب شناسه کالای مواد شیمیایی و زیستی خطرناک را ابلاغ و تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام کالایی مشمول را به ثبت در سامانه جامع تجارت ملزم کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
الزام تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام کالایی مشمول به ثبت در سامانه جامع تجارت

به گزارش وزارت صمت، این ابلاغیه با توجه به تکالیف آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص تهیه و تدوین دستورالعمل‌های اجرایی ثبت شناسنامه، دریافت و نصب شناسه کالا صادر شده و دستورالعمل‌های آن برای واردکنندگان و تولیدکنندگان از زمان ابلاغ و مطابق با جدول زمانبندی مشخص شده لازم الاجرا خواهد بود.

بر اساس این گزارش، ارائه ساختار شناسه کالا، ارائه راهکار ثبت شناسنامه، دریافت و نصب شناسه کالا و تعریف فرایند اجرایی و تعیین اولویت‌ها از اهداف ابلاغ این دستورالعمل هاست و همه تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام کالایی مشمول به ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای این دسته از کالا‌های خود ملزم هستند.

همچنین متقاضیان از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، برای ثبت نام و احراز صلاحیت باید به سامانه جامع تجارت مراجعه کرده و پس از طی فرآیند پیش بینی شده به اخذ شناسه کالا اقدام کنند.

گفتنی است الزام ثبت شناسنامه و دریافتت شناسه برای سایر کالا‌های مشمول بر اساس زمان بندی، متعاقباً اعلام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار