تعیین ۱۵ روز برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات از سوی شورای نگهبان

تهران (پانا) - نمایندگان با تعیین بازه زمانی ۱۵ روزه بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان پس از پایان مهلت ثبت‌نام داوطلبان موافقت کردند.

کد مطلب: ۱۱۵۰۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تعیین ۱۵ روز برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات از سوی شورای نگهبان

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری با ماده 10 این طرح با 170 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این ماده؛ ماده (57) قانون به شرح زیر اصلاح و تبصره آن ابقاء می‌شود:

شورای نگهبان ظرف پانزده روز پس از پایان مهلت ثبت نام به صلاحیت داوطلبان رسیدگی و نظر خود را صورت جلسه می‌نماید و یک نسخه از آن‌ را به وزارت کشور ارسال می‌کند. نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام و وزارت کشور نیز به اطلاع عموم می‌رساند.

براساس این گزارش در جریان بررسی ماده 9 طرح مذکور، با موافقت سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، این ماده مرعی ماند.

قاضی‌زاده در تشریح پیشنهاد مرعی ماندن این ماده گفت: باتوجه به اینکه مواد 5 و 6 طرح مذکور جهت بررسی مجدد به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارجاع شده است، ماده 9 نیز که با این مواد مرتبط است، مرعی می‌ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار