بانک مرکزی خبر داد؛

قیمت مسکن در تهران کاهشی شد

تهران (پانا) - متوسط قیمت مسکن در تهران در آذرماه ۲۶ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان بود که کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به متوسط قیمت آبان ماه را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
قیمت مسکن در تهران کاهشی شد

بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذرماه امسال را اعلام کرد. بر اساس این گزارش تعداد معاملات واحد مسکونی در آذرماه ۲۵۵۵ فقره بود که نسبت به ماه قبل که ۴۴۶۶ فقره معامله مسکن به ثبت رسید، کاهش ۴۲.۸ درصدی داشته است.

همچنین در آذرماه سال گذشته ۹۵۳۷ فقره معامله مسکن انجام شده بود که تعداد معاملات مسکن در آذر امسال نسبت به آذر سال گذشته کاهش ۷۳.۲ درصدی داشته است.

این تعداد معاملات مسکن که در آذر ماه ۹۹ به ثبت رسیده، در یک دهه اخیر بی سابقه بوده است.

متوسط قیمت مسکن در آذرماه: متری ۲۶.۹ میلیون تومان

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در آذرماه امسال ۲۶ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود این در حالی است که آبان ماه امسال متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۲۷ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده بود که کاهش ۱.۱ درصدی متوسط قیمت مسکن در آذرماه رخ داده است.

همچنین در آذر سال گذشته متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی ۱۳ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان بود که رشد ۹۸.۹ درصدی نسبت به آذر سال گذشته داشته است.

در معاملات آذرماه سهم واحدهای زیر ۵ سال ساخت از مجموع ۲۵۵۵ واحد مسکونی معامله شده هزار واحد بود که معادل ۳۹.۱ درصد بوده است.

گفتنی است روند توقف رشد ماهانه قیمت مسکن از آبان ماه آغاز شد که نسبت به مهر ماه امسال رشد مثبت ۱.۸ درصدی داشت و در این ماه این روند، کاهشی شده است.

شاخص اجاره بها

شاخص اجاره بها مسکن در آذر ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد ۲۹.۴ درصدی داشته است.

گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق تهران در آذرماه

گران‌ترین منطقه تهران مانند سال‌های اخیر منطقه یک با متوسط هر متر ۵۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود و منطقه سه با متوسط متری ۵۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان در رتبه دوم قرار دارد. منطقه دو نیز با متوسط متری ۴۳ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان در رتبه سوم ایستاده است. دو منطقه ۵ و ۶ به ترتیب با ۳۴.۳ و ۳۶.۴ میلیون تومان جزو مناطق بالای ۳۰ میلیون تومان در تهران هستند. همچنین مناطق ۱۳، ۱۴، ۷، ۸، ۹، ۲۲ و ۴ مناطق بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان در تهران به ازای هر متر مربع در آذر ماه شناخته می‌شوند.

ارزان‌ترین منطقه تهران در معاملات مسکن آذر ماه منطقه ۱۸ با متوسط متری ۱۰ میلیون و ۸۱۱ هزار تومان بود و سپس منطقه ۲۰ با متوسط متری ۱۱ میلیون و ۹۸۹ هزار تومان دومین منطقه ارزان پایتخت در آذر ماه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار