حاجی میرزایی در حاشیه پانزدهمین نشست «گفتگوی هفته» خبر داد

شرط برگزاری امتحانات حضوری دانش‌‌آموزان ابتدایی و هنرستانی‌

تا ۱۰ روز آینده ظرفیت‌های شبکه شاد توسعه می‌یابد و زمینه برگزاری آزمون باکیفیت امکان پذیر است لذا نیازی به استفاده از پیشنهادهای بیرون از آموزش و پرورش نیست

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش خبر داد درباره برگزاری امتحانات برخی از دروس هنرستانی و پایه‌های اول و دوم ابتدایی به دلیل ویژگی‌های خاص اجازه دادیم با هماهنگی ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری باشد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
شرط برگزاری امتحانات حضوری دانش‌‌آموزان ابتدایی و هنرستانی‌

محسن حاجی میرزایی در حاشیه پانزدهمین نشست «گفتگوی هفته» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش و پرورش مسئولیت دارد نسل نو را تربیت کند و پرورش دهد تا مسئولیت‌های اجتماعی را قبول کند و زندگی با کیفیت تری داشته باشند آنان باید مشارکت فعال تر در جامعه داشته باشند همچنین مصونیت بخشی در برابر مخاطرات نیز از وظایف آموزش و پرورش است.

وی افزود: این افراد باید در وجوه مختلفی پرورش پیدا کنند نسل نو باید به لحاظ اجتماعی، علمی، اخلاقی، عبادی و دینی پرورش لازم را پیدا کنند این نشان می‌دهد نهاد آموزش و پرورش باید با تمام بخش‌های کشور در ارتباط باشد .

حاجی میرزایی بیان کرد: در سند تحول پیش بینی شده تربیت در 6 ساحت شکل بگیرد یکی از این ساحت‌های متوازن ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی است که حوزه مشترکت فعالیت‌های ما و حوزه‌های علمیه است.

برگزاری امتحانات دانش‌آموزان

درباره برخی از دروس هنرستانی و پایه‌های اول و دوم ابتدایی به دلیل ویژگی‌های خاص اجازه دادیم با هماهنگی ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری باشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات دانش‌آموزان عنوان کرد: دستورالعمل آزمون‌ها ابلاغ شده که به صورت غیرحضوری با استفاده از ظرفیت‌های مختلف باشد درباره برخی از دروس هنرستانی و پایه‌های اول و دوم ابتدایی به دلیل ویژگی‌های خاص اجازه دادیم با هماهنگی ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری باشد.

وی تاکید کرد رعایت مقررات و اخذ مجوز از ستاد ضرورت دارد اما ستاد ملی کرونا مجوز عمومی برای برگزاری تمام امتحانات به صورت حضوری را نداده است لذا قالب آزمون‌ها غیرحضوری است.

حاجی میرزایی افزود: در شبکه شاد برای برگزاری آزمون‌ها امکانات لازم فراهم است تا 10 روز آینده ظرفیت‌ها توسعه می‌یابد و زمینه برگزاری آزمون باکیفیت امکان پذیر است لذا نیازی به استفاده از پیشنهادهای بیرون از آموزش و پرورش نیست.

وزیر آموزش و پرورش خبر داد در چند هفته آینده از برخی ظرفیت‌های شبکه شاد رونمایی می‌شود و قابلیت ممتازی را در اختیار معلمان قرار می‌دهد.

تعیین تکلیفی نیروهای حق التدریس و نهضتی

وی درباره تامین نیروی انسانی اشاره کرد: ما از دانشگاه‌های تربیت دبیر و فرهنگیان نیرو استخدام می‌کنیم برخی اوقات دانشگاه رجایی دانشجوی آزاد هم گرفته است اما براساس سهمیه تمام افراد از این دو طریق استخدام آموزش و پرورش می‌شوند.

حاجی میرزایی درباره نیروهای حق التدریس و نهضتی گفت: نیروهای حق التدریسی تا قبل از سال 91 و نیروهای نهضتی قبل از سال 92 تعیین تکلیف شده اند برای افرادی که بعد از سال 92 با ما همکاری داشته اند مسیر دانشگاه فرهنگیان و ماده 28 برای جذب وجود دارد که به عضویت آموزش و پرورش دربیایند موضوع افزایش سن این افراد نیز به سقف مجاز آزمون دانشگاه فرهنگیان اضافه می‌شود.

آب، برق و گاز هیچ مدرسه ای نباید به دلیل عدم پرداخت قطع شود

وی درباره موضوع رایگان شدن آب، برق و گاز مدارس ادامه داد: در قانون بودجه پیش بینی شده آب، برق و گاز مدارس رایگان است البته به شرط رعایت الگوی مصرف. برای موضوع افزایش تعداد دانش‌آموزان برخی مدارس با وزارت نیرو و نفت تفاهم کردیم که الگوی جدید متناسب با تعداد دانش‌آموزان باشد آب، برق و گاز هیچ مدرسه ای نباید به دلیل عدم پرداخت قطع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار