نقوی‌حسینی: می‌خواهند افراد خاص وارد انتخابات شوند

تهران (پانا) - نماینده ورامین در مجلس دهم با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات گفت هر کسی در هر جایگاهی می‌تواند کاندیدا شود اما‌ طرح‌ چنین‌ موضوعاتی همان شائبه را در ذهن مردم ایجاد می‌کند که می‌خواهند، کاندیدا مورد نظر آنها در انتخابات باشند.

کد مطلب: ۱۱۵۰۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نقوی‌حسینی: می‌خواهند افراد خاص وارد انتخابات شوند

به گزارش برنا، سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده ورامین در مجلس دهم، در رابطه با طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم در سطح جامعه از طرح قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری که در مجلس و بین نمایندگان بررسی می‌شود، اصلا خوشحال نیستند و بیشتر از این طرح ناراحتند زیرا این مجلس که لقب انقلابی به آن داده شده، در شرایطی که مردم گرفتار مسایل معیشتی، اقتصادی و کرونا و موانع تولید هستند، در عوض پرداختن به این موضوعات حیاتی اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری را در دستورکار خود قرار داده است.

او ادامه داد: همین آقایان به مجلس دهم انتقاد شدید داشتند. خاطرم هست در مجلس دهم که اصلاح قانون انتخابات مجلس را در دستور داشتیم این آقایان و این جریان سیاسی اعتراض می‌کردند که مجلس کار مهمتر از این ندارد چرا در عوض پرداختن به مشکلات ملت، درصدد اصلاح قانون انتخابات مجلس است و اکنون همان افراد به مجلس آمده و با صرف زمان زیاد این مسائل را اعم از سن، وِیژگی‌های مطرح شده و نظامی بودن یا نبودن فرد را بررسی می‌کنند. در حال حاضر ما ۱۲ دوره ریاست جمهوری برگزار کردیم و یک دوره دیگر هم برگزار می‌کردیم، ضرورتی نداشت.

نماینده پیشین مجلس گفت: ارایه و طرح بعضی از پیشنهادات در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری خیلی عجیب و غریب است. مقام معظم رهبری بر روی یک دولت جوان انقلابی تاکید می‌کنند ولی این آقایان کف سن را ۴۰ سال می‌گذارند، نمی‌دانم این ۴۰ سال با آن جوان انقلابی چقدر سازگاری دارد و در تناسب است و یا مسایل دیگری که پیشنهاد می‌شود و رأی نمی‌آورد. پیشنهادهای عجیب و غریبی مطرح می‌شود و انتخابات را به سمت محدودترشدن پیش می‌برد. وقتی شورای نگهبان نظارت استصوابی دارد و تعیین صلاحیت براساس استصواب فرد انجام می‌شود بنابراین حاشیه زدن و تحدیدکردن چقدر ضرورت دارم، نمی‌دانم.

او در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند، این طرح نمایندگان بیشتر برای کاندیدا مدنظر خودشان است، اظهار کرد: استنباط مردم همیشه همین طور است. مردم استنباط می‌کنند که باز انتخابات ریاست جمهوری شد و این جناح‌ها در مجلس اکثریت را دارند و می‌خواهند، قوانینی را تصویب کنند که جناح مقابل نتواند در صحنه حضور یابد. یادم هست اصلاح قانون انتخابات مجلس که در دستور کار قرار داشت فضای مجازی و نظرات کارشناسی کاملا تند و منتقدانه بود، برداشت جامعه به این شکل است. اکنون هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و ۶ ماه دیگر مانده و اسفندماه، ثبت‌نام شروع می‌شود و حالا ما در این مدت بیاییم تبصره بزنیم و محدودیت درست کنیم چنین محدودیت‌های چه ضرورتی دارد.

او در رابطه با طرح استعفای روسای قوه مقننه و قضاییه و مخالفت نمایندگان گفت: هر کسی در هر جایگاهی می‌تواند کاندیدا شود اما‌ طرح‌ چنین‌ موضوعاتی همان شائبه را در ذهن مردم ایجاد می‌کند که می‌خواهند، کاندیدا مورد نظر آنها در انتخابات باشند و بقیه نباشند. به عنوان عضوی از این جامعه باید بگویم می‌خواهند یک محدودیتی ایجاد کنند تا افراد خاص وارد شوند.

او‌ در رابطه با نظر شورای نگهبان به این طرح گفت: شورای نگهبان به خیلی از این موارد ایراد می‌گیرد به جهت اینکه قانون باید در چهارچوب قانون اساسی تصویب شود و تشخیص عدم مغایرت آن با شورای نگهبان است. در قانون اساسی خیلی از این موارد نمی‌گنجد، قطعا شورای نگهبان رد می‌کند و آنها را مغایر قانون اساسی می‌داند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار