معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت:

مشکلی برای تامین کیت‌های تشخیص سریع کرونا وجود ندارد

تهران (پانا) - معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت وزارت بهداشت هیچ مشکل و محدودیتی در تهیه کیت‌های تشخیص سریع کرونا ندارد و هر تعداد که نیاز باشد در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۱۵۰۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مشکلی برای تامین کیت‌های تشخیص سریع کرونا وجود ندارد

به گزارش وبدا، امیراحمد اخوان، معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در سفر به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های کلان منطقه پنج علوم پزشکی کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در «طرح شهید سلیمانی» که برای کارزار با کرونا راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: از مسائل مهمی که باید پیوسته بر آن تاکید شود، آگاه سازی مردم مبنی بر اینکه نباید وضعیت کنونی کرونا را عادی انگارند و از حساسیت آنها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاسته شود.

ناظر و نماینده وزارت بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی، همچنین با تقدیر از همکاری اصناف در اجرای محدودیت‌ها در شرایط کرونا گفت: اقدامات و رایزنی‌هایی برای تامین اعتبار به منظور جبران خسارت‌های این قشر انجام خواهد شد.

اخوان در مورد طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح که برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بسیار مهم است و وزیر بهداشت نیز بر انجام آن تأکید دارد، بیماریابی و کنترل ویروس کروناست و به همین سبب اعتبارات مناسبی برای این طرح در نظر گرفته شده است.

ناظر و نماینده وزارت بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی ادامه داد: آمار و نتایج بیانگر این است که تاکنون فعالیت دانشگاه و سایر نهادهای شهرستان‌های جهرم و خفر در انجام طرح قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی برای بیمار‌یابی به شیوه محله‌محور و خانواده‌محور موفقیت‌آمیز بوده و جهرم در این زمینه پیشتاز است. اجرای موفق این طرح بدون همکاری و مشارکت مردم امکان‌پذیر نبوده و نیست.

همچنین محمد رحمانیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در این نشست گفت: از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی (اوایل آذرماه ۹۹) تا کنون در شهرستان‌های جهرم و خفر ۲ هزار و ۵۴۲ نمونه تشخیص سریع کرونا گرفته شده است که از این تعداد ۲۲۹ مورد آن مثبت قطعی بوده است.

رحمانیان افزود: امیدواریم با اجرای موفق این طرح و بیماریابی فعالی که صورت می‌گیرد ظرف سه ماه آینده، ۹۰ درصد قطع زنجیره این بیماری محقق شود.

در ادامه خالقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا با بیان اینکه تنها راه شکست و غلبه بر ویروس کرونا، سپردن کارها به دست مردم و گروههای جهادی با حمایت مسئولان است، گفت: یک ماه قبل از اینکه طرح شهید سلیمانی از سوی وزارت بهداشت مطرح گردد این ابتکار عمل توسط ستاد کرونای شهرستان فسا بوجود آمد و نیروهای جهادی، امامان جمعه و جماعات، سازمان تبلیغات و نیروهای سپاه و بسیج اقداماتی را انجام دادند ولی شرح وظایف و ماموریت ها مبهم بود.

خالقی افزود: موج سوم شیوع کرونا، سیلی سنگینی بر پیکره شهرستان وارد شد و شاهد افزایش مبتلایان و فوتی ها بودیم که خوشبختانه با راه اندازی محلات و مساجد سلامت محور و استفاده از مشارکت مردم تحت نظارت نهادهای عضو ستاد کرونای شهرستان آسیب های کمتری وارد شد.

در ادامه این سفر دکتر اخوان ضمن بازدید میدانی از دانشکده های علوم پزشکی لارستان و گراش از مرکز نمونه گیری کرونا مسافرین پروازهای خارجی، مرکز ۱۶ ساعت تشخیص درمان کرونا شهری صاحب الزمان، بازارقیصریه، آزمایشگاه کرونا، نمونه گیری اکتیو درب منازل جهت بیماران کرونایی و افراد در تماس، مرکز نمونه گیری بیماران کرونا، دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) و پایگاه اتباع و دانشکده شهرستان اوز به همراه مدیران مربوطه بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار