حسن ملکی خبر داد

کتاب‌های درسی ارزشیابی می‌شوند

تهران (پانا) ‌- چهارمین جلسه‌ شورای اقدامات راهبردی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تأکید بر در دستور کار قرار گرفتن ارزشیابی کتاب‌های درسی از سوی این سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
کتاب‌های درسی ارزشیابی می‌شوند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، این جلسه به بررسی و استماع گزارش‌های دفتر برنامه ریزی درسی و تولید بسته های تربیت و یادگیری آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش، دفتر برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری آموزش عمومی و متوسطه نظری و دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی اختصاص داشت.

در ابتدای نشست حسن ملکی معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با مرور و یادآوری برخی از اقدامات سازمان در حوزه‌ی تحول از جمله بسته‌های تربیت و یادگیری، پروژه‌ی بوم و بازمهندسی شبکه‌ی ملی رشد بر اقدام به موقع و طبق زمانبندی پیش بینی شده توسط مجریان تاکید کرد. وی همچنین برخی موارد مطروحه درشورای راهبردی تحول به ریاست وزیر آمورزش و پرورش را جهت اطلاع و برنامه ریزی مدیران اعلام کرد.

آماده بودن 41 فیلم برای دروس فنی و حرفه ای و کاردانش

در ادامه افشار بهمنی مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی و تولید بستههای تربیت و یادگیری آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش گزارشی در خصوص اقدامات اجرا شده و قابل اجرا در تامین محتوای ارزش افزوده برای کتاب های فنی حرفه‌ای را در قالب گزارشی ارائه کرد. وی از آماده بودن 41 عنوان فیلم برای دروس فنی حرفه ای خبر داد و اعلام کرد: در فاز بعدی تعدادی 84 فیلم دیگر نیز به عنوان محتوای واقعیت افزوده به دروس فنی حرفه‌ای افزوده خواهد شد و از طریق رمزینه‌ی پاسخ سریع برای هنرآموزان قابل دسترسی است.

روزآمدسازی محتواهای درسی

کوروش امیرنیا مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری آموزش عمومی و متوسطه نظری گزارشی از اقدامات انجام شده در بررسی و بازنگری و روزآمد سازی محتواهای درسی که اخیرا انتقادهایی را نیز به همراه داشت؛ ارائه کرد. وی در این گزارش به تفکیک کتاب درسی و پایه‌های تحصیلی؛ موارد تغییر و اصلاحات لازم برای سال تحصیلی آتی را بیان کرد.

ارائه بازطراحی جلد کتاب های درسی

در ادامه احمدرضا امینی مدیرکل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی نیز در خصوص تغییرات جلد کتاب‌های درسی، برخی شاخص‌های تصویرسازی اعم از بازتاب بیانیه گام دوم انقلاب، نام گذاری سال، محورهای استکبار ستیزی، کارآفرینی و تولید داخلی و ... بر روی جلد کتاب‌های درسی را برشمرد و نمونه‌هایی از روزآمد سازی و یا باز طراحی جلد و پشت جلد کتاب های درسی در این جلسه به نمایش در آمد.

در پایان این نشست حسن ملکی با اعلام این نکته که باید مسیر لازم برای دریافت نظرات مخاطبان و گروه های درسی فراهم شود. افزود: شعار اصیل این سازمان باید استقبال از نقدها و نظرات در تدوین کتاب های درسی باشد. و از این رو مجرای جمع آوری آراء باید سامان دهی شود . وی در این خصوص دستوراتی را به معاونت برنامه ریزی و تولید بسته های تربیت و یادگیری و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ابلاغ کرد.

شفاف سازی در مالکیت معنوی و قلمرو آن در کتاب‌های درسی و صیانت از حقوق معنوی کتاب‌های درسی برای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، همچنین حرکت به سمت ارزشیابی علمی از طریق فعال شدن شورای پژوهشی در سازمان از دیگر رویکرد های مطروحه در این جلسه بود که در خصوص عملیاتی سازی، دستوراتی به معاونت‌های ذی ربط ابلاغ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار