قیمت نان در سیستان و بلوچستان نباید افزایش یابد

زاهدان (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد براساس رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، تمام تلاش مسوولان بر این است با توجه به اینکه مصرف نان در استان نسبت به استان‌های برخوردار بیشتر است و نان قوت غالب مردم بوده قیمت نان تغییر پیدا نکند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
قیمت نان در سیستان و بلوچستان نباید افزایش یابد

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: با توجه به افزایش ۲ هزار و ۵۰۰ تنی سهمیه آرد سیستان و بلوچستان تلاش بر این شد که شهرستان‌ها بتوانند از حداکثر سهمیه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام شاخص‌ها برای افزایش سهمیه هر شهرستان مدنظر قرار گرفته بیان کرد: فرمانداران بر اساس سهمیه جدید در مصوبه کارگروه آرد و نان، وضعیت توزیع و جذب سهمیه هر شهرستان را بازنگری کند تا توزیع به صورت واقعی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آرد مطالبه و نیاز جدی مردم بوده و مصرف آن در سیستان و بلوچستان نسبت به استان‌های دیگر بیشتر و قوت غالب مردم است بنابراین فرمانداران باید این موضوع را مدنظر داشته و به نحوی مدیریت کنند که از هرگونه سودجویی در این حوزه جلوگیری شود.

زنگنه ادامه داد: براساس گزارشات تخلفاتی وجود دارد و برخی از سهمیه‌ها از کارخانه خریداری شده، ولی به شهرستان حمل نشده و خارج از شبکه توزیع می‌شود و این به دلیل این است که قیمت آرد با آرد آزاد در بازار تفاوت زیادی دارد.

وی بر تشکیل منظم ستاد آرد و نان شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: باید کارگروه آرد و نان هر شهرستان بر پخت نان در نانوایی‌ها نظارت داشته و همه این نانوایی‌ها براساس عملکرد، میزان فعالیت و کیفیت نان مورد ارزیابی قرار گرفته و با متخلفان برخورد جدی انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بیشترین افزایش سهمیه گندم به کارخانه سراوان اختصاص داده شده و هم‌اینک این کارخانه با ۶۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار