رئیس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

سوادآموزی رتبه و منزلت والای الهی دارد

بهارستان یک(پانا)-رئیس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان طی پیامی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی را گرامی داشت.

کد مطلب: ۱۱۴۹۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
سوادآموزی رتبه و منزلت والای الهی دارد

مریم نجفی رئیس اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان گفت: سوادآموزی رتبه و منزلت والای الهی دارد، چراکه اولین فرمان خداوند در آخرین کتاب هدایت‌کننده بشریت(قرآن کریم)، امر به خواندن است و دین اسلام نیز همواره جویندگان دانش و علم را ستوده است.

او خاطرنشان کرد: سوادآموزی به توفیق فرمان امام خمینی (ره) از یک حرکت محدود فرهنگی به نهضتی فراگیر تبدیل شد و از آن پس در شمار مقدس ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی در آمد. به حتم چنین آرمان مقدسی شایستگی آن را دارد که در کنار مهم ترین اهداف و برنامه‌های معجزه قرن یعنی انقلاب شکوهمند اسلامی بنشیند و سطری طلایی در کارنامه نهضت اسلامی در جهان معاصر باشد.

نجفی در ادامه به بیان عملکرد سواد آموزی پرداخته و افزود: در سال تحصیلی 400-99 با توجه به شیوع بیماری کرونا آموزش بزرگسالان در این بخش تعطیل نشد و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا کلاس‌های سوادآموزی در این شهرستان به صورت مجازی و زیر نظر اداره سوادآموزی شهرستان برگزار می‌شود که از گروه سنی 10 تا 49 سال که جامعه هدف سوادآموزی است، تعداد 550 نفر در شهرستان ناحیه یک بهارستان ثبت نام شده اند واز این گروه 160نفر مربوط به اتباع افغانی است.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار