دٌرّی: تغییر زیستی در دوران شیوع کرونا آموزش را نسبت به قبل چالاک ترکرد

تهران(پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در نهمین نشست برخط طرح گفتگوی هفته منطقه16دسترسی به یک آموزش با کیفیت را وابسته به طراحی آموزشی مناسب دانست.

کد مطلب: ۱۱۴۹۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
دٌرّی: تغییر زیستی در دوران شیوع کرونا آموزش را نسبت به قبل چالاک ترکرد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 16 تهران، نهمین نشست برخط طرح گفتگوی هفته با حضور پانته آ دُرّی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرتهران در کریدور مدیران سه دوره در بستر سامانه شاد برگزار شد.

همچنین در این نشست مصطفی پالیزدار، مدیرآموزش و پرورش منطقه16، علایی، معاون آموزش متوسطه منطقه، کارشناسان این حوزه و نیز مدیران متخب مدارس ابتدایی حضور داشتند.

در این گفت و گو مصطفی پالیزدار، مدیرآموزش وپرورش منطقه ضمن خیر مقدم و عرض خداقوت افزود: امید که به واسطه حضور ارزشمند معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل، شاهد یک گفت و گوی ویژه و راهگشای سوالات همکاران مان در واحدهای آموزشی باشیم.

پانته آ درّی، معاون آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش وپرورش شهر تهران نیز در ادامه ضمن سپاس از دعوت به گفتگوی هفته از سوی مجموعه آموزش و پرورش منطقه۱۶، بیان کرد: جا دارد از مدیران مدارس، به عنوان راهبران تربیتی که از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 در اسفندماه سال گذشته، بسیار جلوتر از تمامی حوزه های بالادستی آموزش و پرورش تدبیر و جریان یاددهی و یادگیری را استمرار بخشیدند تشکر کنم. نتیجه این تلاش ها سبب دستیابی به نتایج درخشان در آزمون های نهایی خردادماه و بالطبع به خروجی های بسیار موفقیت آمیزدر کنکور سراسری شد.

دٌرّی در خصوص آموزش های باکیفیت اذعان کرد: این مدل آموزش دارای عناصری است. یکی از این عناصر، حضوری یا غیرحضوری بودن دانش آموز در فرایند یاددهی و یادگیری است؛ یعنی اجتماع یادگیری که می تواند شامل دو مدل بالا باشد. به عبارتی دیگر اگر بخواهیم از نگاه دیگری به این فرایند آموزش نگاه کنیم. ما نمی توانیم مدعی شویم که تمامی فرایندهای آموزش حضوری ما موفقیت آمیز است؛ چرا که پاره ای از مسائل مطرح شده در آموزش، مرتبط با این حوزه نیست. بنابراین برای دسترسی به یک آموزش باکیفیت، باید یک طراحی آموزشی مناسب انجام دهیم. در حال حاضر که در زیست بوم فضای مجازی گفتگو، راهبری و آموزش می دهیم. باید به دنبال طراحی آموزشی در آموزش های غیرحضوری مدارس باشیم. ما نباید فراموش کنیم که همین تغییر زیستی در دوران شیوع کرونا آموزش را نسبت به قبل چالاک تر کرد تا بتوانیم به تناسب موقعیت و فضای مهیا شده، خودمان را وقف و آموزش را به همان مدل آماده و اجرا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار