وزیر صمت:

تشکل‌ها و استانداران در تنظیم بازار به وزارت صمت کمک کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت استفاده از ظرفیت و دیدگاه‌های تشکل‌های صنفی و همچنین استانداران در امر تنظیم بازار، تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تشکل‌ها و استانداران در تنظیم بازار به وزارت صمت کمک کنند

به گزارش وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی در جلسه ویدئو کنفرانسی با رؤسای سازمان‌های صمت مناطق ۳ و ۲ کشور با اشاره به تشکیل شوراهای تخصصی در وزارت صمت، گفت: از ظرفیت این شوراها از جمله شورای بازرگانی داخلی و شورای صنایع معدنی و معدن نیز در استان‌ها استفاده شود.

وزیر صمت با اشاره به وظایف این وزارتخانه در خصوص تنظیم بازار، از رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها خواست که با همکاری و محوریت استانداران این موضوعات را دنبال کنند ضمن اینکه باید از ظرفیت شورای تأمین، ابزار و امکانات استانداران با توجه به حساسیت موضوعات مرتبط و دخیل با معیشت مردم استفاده بهینه شود.

وی گفت: رؤسای سازمان‌های صمت استانی با تعامل و همکاری با رسانه‌ها برای امید آفرینی و اقناع افکار عمومی بکوشند، زیرا مردم باید در خصوص وضع کشور و همچنین اقدامات انجام شده از سوی مسئولان در این شرایط حساس کنونی، اقناع شوند تا رسانه‌های معاند و دشمنان نتوانند بر علیه کشور هجمه تبلیغاتی وارد کنند.

رزم حسینی با تاکید بر ضرورت حضور مسئولان در رسانه‌ها، گفت: اطلاع رسانی عملکردها باید صحیح و به موقع انجام شود، مردم اگر از مسئولان صداقت ببینند، امیدوار می‌شوند و همراهی می‌کنند.

وزیر صمت با بیان اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در کالاها نداریم، گفت: اگر مورد خاصی نیاز به افزایش قیمت باشد در ستاد تنظیم بازار بررسی و تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه تأمین به موقع اقلام و مایحتاج عمومی مردم در شب عید در دستور کار است، اضافه کرد: در خصوص تأمین میوه شب عید اقدامات لازم انجام شده، حجم تولید خوب بوده و خرید و ذخیره سازی در حال انجام است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت پیگیری ورود کالا به کشور و دپو نکردن کالا توسط واردکنندگان، اضافه کرد: رؤسای سازمان‌های صمت در استان‌ها، فهرست واردکنندگانی که تعهدات ارزی دارند را مورد رصد قرار دهند و در راستای تسویه حساب ارزی آن‌ها و یا واردات کالا از سوی آن‌ها پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

رزم حسینی همچنین گفت: با ابلاغ مصوبات جدید ستاد اقتصادی دولت، رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان و بازگشت ارز در تجارت خارجی تسهیل شد.

وی ادامه داد: استفاده از ارز متقاضی و ارز اشخاص، رفع تعهدات ارزی از طریق واردات در مقابل صادرات یا عرضه در نیما باید در استان‌ها مورد رصد قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار