در گفت‌وگو با پانا:

عظمتی: در مسیر تحقق اهداف سند تحول قرار داریم

دانشگاه‌های تربیت معلم باید هم در حوزه دانش و هم مهارت‌های انتقال دانش کار کنند

تهران (پانا) –- رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی قرارگرفتن اساتید این دانشگاه در فهرست دانشمندان برتر جهان را دلیلی بر تحقق اهداف سند تحول بنیادین دانست.

کد مطلب: ۱۱۴۹۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
عظمتی: در مسیر تحقق اهداف سند تحول قرار داریم

در پی انتشار خبر قرارگرفتن 6 نفر از اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برای نخستین بار در فهرست 2 درصد دانشمندان برتر جهان، حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه در گفت‌وگو با پانا درباره برگزیده شدن اساتید این دانشگاه از نظر رتبه علمی و ورود به لیست دانشمندان برتر دنیا اظهار کرد: «در حوزه تربیت معلم، ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توانمندسازی دانشجومعلمان در 3 بخش جز ضروریات است؛ اول از نظر دانش تخصصی که مربوط به رشته‌های هر یک از این معلمان خواهد بود و دوم دانش تربیت معلم که مربوط به صلاحیت‌های معلمی است و سوم امور فرهنگی اجتماعی و تربیتی که با اجرای برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها تحقق می‌یابد.»

وی ادامه داد: «ما انتظار داریم هر یک از این دانشجو معلمان بعد از حضور در کلاس‌ها و ایفای نقش معلمی، به عنوان الگویی در محل کار خود دیده شوند؛ بنابراین باید در حوزه‌های سه گانه فوق تلاش کنیم تا بهترین شرایط را به وجود آوریم و این موضوع میسر نخواهد شد مگر اینکه دانشگاه و اساتید آن خود در حوزه‌های مختلف تخصصی توانمند شوند.»

عظمتی با اشاره به انتخاب اساتید دانشگاه شهید رجایی به عنوان دانشمندان برتر جهان اظهار کرد: «وقتی اساتید ما جز دانشمندان برتر می‌شوند این در واقع خود نوعی ارزیابی علمی از سطح دانشگاه محسوب می‌شود که نشان می‌دهد ریل‌گذاری ما در حوزه دانش تخصصی درست بوده و مسیر درست را می‌پیماییم.»

وی با پرداختن به نقش دانشگاه‌های تربیت معلم به عنوان یکی از حساس‌ترین بخش‌های نظام آموزش عالی در جوامع اظهار کرد: «دانشگاه‌های تربیت معلم مسئولیت و مأموریتی فراتر از سایر دانشگاه‌ها دارند؛ یعنی آنها باید هم در حوزه دانش و هم مهارت‌های انتقال دانش کار کنند و به این دلیل وظیفه دانشگاه‌های تربیت معلم بسیار سنگین‌تر می‌شود.»

رئیس دانشگاه شهید رجایی با اشاره به ورود این دانشگاه در رنکینگ‌های بین المللی در سال 2020 گفت: «در بین دانشگاه‌هایی که وارد رنکینگ جهانی شده‌اند چند دانشگاه‌های تربیت معلم نیز حضور داشتند. در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز این موضوع - یعنی اهمیت علمی اساتید دانشگاه‌ها - مورد تاکید قرار گرفته است و انتخاب این دانشگاه چه در رنکینگ‌های بین‌المللی و چه گزینش اساتید این دانشگاه به عنوان اساتید دانشمندان برتر دنیا دلالت بر این دارد که ما در مسیر تحقق اهداف سند تحول قرار داریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار