نظارت ویژه پشتیبانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شرایط کرونا

تهران (پانا) -مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از تخصیص ۴۵ میلیارد ریالی برای تامین اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در ترمینال‌ها برای سه ماه پایانی سال خبر می دهد و می گوید با وجود اعمال نظارت‌ها از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، ناظران سلامت و بازرسان ویژه‌ای از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به صورت محسوس و نامحسوس در این حوزه فعالیت دارند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نظارت ویژه  پشتیبانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در شرایط کرونا

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرشید گلیج گفت: مسئولیت اصلی و ذاتی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ارائه خدمات ناوبری و تسهیلات فرودگاهی مطابق دستورالعمل‌های ملی و بین‌المللی در جهت ارتقای ایمنی و رضایتمندی مسافران است.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در معرفی اقدامات انجام شده در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای مقابله با بحران کرونا گفت: یکی از اقدامات اولیه رجوع به متخصصان بهداشتی و پزشکی و ارتباط گیری با دانشگاه‌های علوم پزشکی و پزشکان و ویروس شناسان و نیز تبادل تفاهم نامه با آزمایشگاه‌های معتبر بود.

وی افزود: برای استمرار خدمات فرودگاه‌ها و صیانت از سلامت کارکنان، اقدامات لازم را مطابق دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا فرماندهی ستاد کرونای کلان شهر تهران انجام داده‌ایم و کمیته تسهیلات فرودگاهی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت مستمر تشکیل شده است. همچنین هم اکنون ۱۲ پزشک به صورت شبانه روزی همکاری دارند و یک مشاور امور پزشکی و بهداشتی نیز به این امر در حال ارائه خدمت هستند.

گلیج همچنین با اشاره به پشتیبانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از وزارت بهداشت و درمان با خرید دوربین‌های ترمواسکنر، فاطر و تب سنج برای فرودگاه‌ها و انجام غربالگری اولیه توسط کارکنان آموزش دیده شرکت عنوان کرد: با وجود اعمال نظارت‌ها از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، ناظران سلامت و بازرسان ویژه‌ای از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به صورت محسوس و نامحسوس در این حوزه فعالیت دارند.

وی از تلاش بی وقفه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای ارائه خدمات مستمر هوانوردی در مرکز کنترل فضای کشور و پایداری خدمت‌رسانی در حوزه ناوبری هوایی در شرایط بحران کرونا خبر داد با اصلاح قراردادها و اعمال تخفیف برای جلوگیری از زیان مالی صاحبان کسب و کار در فرودگاه‌ها خبر داد و عنوان کرد: همچنین در شرایط بحران کرونا گروه جهادی شرکت به بهسازی و افتتاح مدرسه روستایی در یکی از مناطق محروم سیستان و بلوچستان اقدام کردند.

گلیج همچنین با تاکید بر اینکه عملکرد مسافران تأثیر زیادی در کاهش و یا افزایش شیوع کرونا در فرودگاه‌ها دارد، افزود: با توجه به فرارسیدن فصل زمستان و امکان ابطال و تأخیر پروازها و تأثیر این امر در مدت زمان ایستایی مسافران در ترمینال‌ها لازم است، دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از گذشته رعایت شود.

وی تصریح کرد: در صورت عدم همکاری مسافران شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در اجرای مؤثر دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا قطعاً شکست خواهیم خورد.

گلیج با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذر حدود ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تأمین اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در ترمینال‌ها و صیانت از سلامت کارکنان فرودگاه‌ها هزینه شده است، گفت: برای سه ماه پایانی سال نیز مبلغ حدود ۴۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار