معلم و مربی نمونه باید با ابزارها و رویکرد‌های فضای مجازی انس بگیرد

زنجان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد منطقه زنجانرود با مشکلاتی همچون نبود اینترنت و پراکندگی روستاها، دستاوردها و موفقیت های زیادی در حوزه پرورشی و تربیتی به دست آورده است.

کد مطلب: ۱۱۴۹۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
معلم و مربی نمونه باید با ابزارها و رویکرد‌های فضای مجازی انس بگیرد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، جلسه هم اندیشی معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان با مربیان پرورشی و مشاوران اداره آموزش و پرورش منطقه زنجانرود زنجان با حضور معاون پرورشی اداره کل ، رئیس اداره قرآن و عترت و نماز و رئیس اداره مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل برگزار شد.

در ابتدای جلسه جعفر گنج خانلو معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی همکاران در منطقه زنجانرود به ویژه ریاست منطقه و معاونت پرورشی افزود: منطقه زنجانرود با وجود مشکلاتی نظیر پراکندگی روستاها و عدم دسترسی کافی به اینترنت، دستاوردها و موفقیت های زیادی در برنامه ها و جشنواره های تربیتی و پرورشی کسب کرده است که این نشانگر تلاش بی وقفه مربیان و معاونین محترم است.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص امسال و عدم امکان برگزاری برنامه ها به صورت حضوری، استفاده از ظرفیت فضای مجازی مورد تاکید است و معلم و مربی نمونه در این شرایط کسی است که خود را با ابزارها و رویکردهای فضای مجازی وفق داده و پا به پای دانش آموزان خود را به روز کند.

وی همچنین به عنصر آگاهی بخشی و آگاه سازی دانش آموزان در فضای مجازی و بستر شبکه شاد اشاره کرد و افزود: این مهم با همکاری و مشارکت اولیاء و دانش آموزان محقق خواهد شد.

محمدرضا تقیلو رئیس آموزش و پرورش منطقه زنجانرود هم در این جلسه ضمن تشکر از کمک های بی دریغ اداره کل استان زنجان و همکاران حوزه پرورشی، حرکت در مسیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای طرح های مختلف را منوط به همکاری تک تک مربیان و همکاران دانست و سپس در ادامه گزارشی از فعالیت های واحد پرورشی را ارائه کرد.
محمدجواد رضائی رئیس اداره قرآن و عترت و نماز ضمن تشکر از فعالیت های واحد پرورشی، عملکرد منطقه زنجانرود در تولید محتوا را عالی عنوان کرد و بر اهمیت استفاده از ظرفیت های واحد پرورشی و دارالقرآن تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، رونق فعالیت های قرآنی را جزو اولویت های اداره قرآن و عترت و نماز خواند.

مهدی نیکخواه رئیس اداره مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، ضمن اشاره به وضعیت کرونایی و شرایط جدید حاکم بر جامعه بر اهمیت مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی تاکید کرده و نقش مربیان و مشاوران را مهم برشمرد.

در ادامه وی به تشریح طرح همدل پرداخت که از مزیت های این طرح به کاهش مشکلات روابط درونی خانواده و آسیب های روانی تهدید کننده می توان اشاره کرد.

نیکخواه در ادامه افزود: با توجه به عدم دسترسی 31 روستای منطقه زنجانرود، آزمون های مشاوره ای، غربالگری صریح و آزمون های سلامت روان رفتاری به همت مشاوران در تمامی مناطق صورت گرفته که قابل تقدیر است.

شایان ذکر است در پایان این نشست، از سه نفر از مشاوران پر تلاش منطقه تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار