برف روبی و بازگشایی راه ارتباطی ۵۴۲ روستای اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل اعلام کرد تاکنون راه ارتباطی ۵۴۲ روستای استان اردبیل برف روبی و بازگشایی شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۹۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برف روبی و بازگشایی راه ارتباطی ۵۴۲ روستای اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل، کلیم‌الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در پی بارش سنگین برف در ۲ روز اخیر راه ارتباطی ۶۴۲ روستا در استان مسدود شده بود که با تلاش راهداران تاکنون راه ارتباطی ۵۴۲ روستا بازگشایی شده و رفت و آمد در آن‌ها در جریان است.
او افزود: راهداران تلاش می‌کنند تا راه ارتباطی ۱۰۰ روستای باقیمانده را امروز بازگشایی کنند و به احتمال زیاد از فردا راه‌های ارتباطی تمامی روستا‌های استان باز خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه بدنبال بارش برف ماموران راهداری نمک‌پاشی و برفروبی در جاده‌های استان را آغاز کرده‌اند، اضافه کرد: امسال برای بازگشایی جاده‌های استان ۲۸ هزار تن شن و نمک خریداری و در انبار‌ها و راهدارخانه‌ها ذخیره شده است.
وثوقی ادامه داد: ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین با ۴۲۰ نیروی انسانی در قالب ۸۰ گروه راهداری جهت انجام عملیات برف روبی و بازگشایی در محور‌ها و گردنه‌های استان اردبیل مستقر هستند.
او با قدردانی از همکاری و تلاش پلیس راه، هلال احمر، اورژانس جاده‌ای و سایر نیرو‌های امدادی از استقرار گروه‌های راهداری در تمام جاده‌های استان خبر داد و گفت: با تلاش همکاران این اداره کل تاکنون هیچ مورد خاصی از گرفتار شدن مسافران در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر گزارش نشده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از مردم و مسافران خواست با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.
هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی استان اردبیل قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار