برگزاری شورای آموزش و پرورش پاکدشت با حضور ۸هزار بیننده

پاکدشت پانا- فرماندار پاکدشت معتقدست بحران کرونا در کنار تمام مشکلاتی که ایجاد کرد فرصت مناسبی برای دست‌اندرکاران پاکدشت فراهم نمود تا با سرعت بیشتری به رفع نواقص و خلأ های زیرساختی آموزش بپردازیم تا در زمان بازگشایی مدارس مشکلی از این منظر نداشته باشیم.

کد مطلب: ۱۱۴۹۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری شورای آموزش و پرورش پاکدشت با حضور ۸هزار بیننده

جلسه شورای آموزش و پرورش پاکدشت امروز با حضور مهدی یوسفی جمارانی فرماندار پاکدشت، فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین برگزار شد.

در این جلسه که به صورت زنده از کانال روابط عمومی شهرستان پاکدشت در سامانه شاد پخش شد، نزدیک به ۸هزار نفر از معلمان و دانش‌آموزان شهرستان در مقاطع مختلف به صورت مجازی حضور داشتند.

مهدی یوسفی جمارانی ضمن گرامیداشت ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی و دیگر شهدای سرافراز انقلاب اسلامی، بر نقش خطیر آموزش و پرورش در رشد و تعالی نسل انقلابی تاکید کرد و گفت: شما دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش به وظایف خود به عنوان یک تکلیف اداری نگاه نکنید چرا که آینده فرزندان این سرزمین امری فراتر از تکلیف است تا بتوانیم در جهت تحقق چشم‌اندازهای مقام معظم رهبری گام برداریم.

او گفت: مسائل آموزش و پرورش را باید از دو حوزه کمی و کیفی مورد بررسی قرار دهیم. در بحث کمی ما خلأ ها و نواقصی از نظر زیرساختی داریم که شرایط کرونایی علاوه بر تمام مشکلاتی که برای جامعه ایجاد کرد فرصتی مناسب برای ما بود تا با سرعت بیشتری به رفع این مشکلات بپردازیم تا در زمان بازگشایی مدارس در آینده‌ای نزدیک همه چیز برای دانش‌آموزان مهیا باشد.

فرماندار پاکدشت ضمن اشاره به ارجح بودن تحصیل حضوری نسبت به مجازی در شرایط مناسب ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر ویروس منحوس کرونا از میان برود تا همه بتوانند از نعمت حضور در مدرسه و بهره‌مندی از محضر معلمین سود بجویند و اضافه کرد که با همت خیرین پاکدشت دو مدرسه در این شهرستان کلنگ زنی شده و نوید داد با پیگیریهای انجام شده و جلساتی که با معاونت امنیتی وزیر کشور داشته‌اند، احداث مدارسه‌ای دیگر نیز در سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

او با اشاره به رشد ۴درصدی جمعیت در شهرستان پاکدشت گفت : باید سرعت اقدامات ما برای رفع کمبودها از سرعت رشد جمعیت بیشتر باشد تا بتوانیم در زمانی کوتاهتر کمبود فضاهای آموزشی را مرتفع کنیم.

مهدی یوسفی جمارانی در ادامه ضمن اشاره به مشکلات کیفی آموزشی و اینکه رفع برخی از آنها در سطح کلان از عهده این شورا خارج است گفت: آموزشهای مهارت محور آنگونه که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته است و توجه و اقبال والدین و دانش‌آموزان به این مقوله کم است که باید در مورد آن فرهنگ سازی شود.

او اضافه کرد وظیفه آگاه کردن اولیا و دانش‌آموزان نسبت به این مقوله از وظایف آموزش و پرورش است.

فرماندار پاکدشت افزود: باید با تغییر نگرش در والدین و دانش آموزان زمینه را برای تربیت نیروهایی با مهارت کافی و متناسب با نیازهای شهرستان فراهم کنیم تا با ورود به بازار کار و صنعت به اقتصاد پاکدشت کمک کنند.

او در خاتمه از تمام معلمان و مدیران تشکر و قدردانی کرد که با حوصله و درایت چرخ آموزش را در این روزهای خطیر به پیش میبرند.

خبرنگار: طاهره السادات سیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار