دادستان کلات:

ریشه بسیاری از ناهنجاری ها، عدم‌آموزش درست در بین خانواده هاست

کلات(پانا)- دادستان شهرستان کلات ریشه بسیاری از ناهنجاری ها را نبود آموزش درست در خانواده ها عنوان کرد و گفت اگر فرهنگیان نقش خود را در این زمینه به درستی ایفا کنند، بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه کن خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ریشه بسیاری از ناهنجاری ها، عدم‌آموزش درست در بین خانواده هاست

مدیر آموزش و پرورش کلات به همراه معاونین و کارشناسان اداری با دادستان شهرستان دیدار و در نشستی صمیمی به گفتگو پرداختند.

رمضان پروانه، مدیر آموزش و پرورش کلات در ابتدا به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در این مدیریت پرداخت و گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند برنامه ها را پیش ببرد و در این راستا نیازمند همکاری سایر دستگاه ها از جمله دستگاه قضایی است. خوشبختانه در شهرستان کلات بسیاری از آسیب ها وجود ندارد، ولی در برخی از مقوله ها آسیب های اجتماعی برای خانواده ها معضل شده است که باید کارهای فرهنگی لازم بیشتر انجام شود و همه دستگاه های متولی پای کار باشند تا آسیب ها به حداقل برسند و یا ریشه کن شوند.

وی افزود: ما و همکارانمان چه در حوزه ستادی و چه در مدارس آماده همکاری با دستگاه قضایی هستیم تا بتوانیم با همفکری اقداماتی در خور و شان دانش آموزان و خانواده هایشان انجام دهیم.

در این دیدار حمید سلطانی دادستان شهرستان کلات نیز ضمن تشکر از حضور مسئولین آموزش و پرورش شهرستان، ریشه بسیاری از ناهنجاری ها را نبود ‌آموزش درست در بین خانواده ها دانست و تشریح کرد: جامعه بزرگ‌ فرهنگیان از اهمیت و جایگاه ویژه ای در جامعه برخوردار است و اگر این قشر عزیز نقش خود را به درستی ایفا کنند که حتما هم‌همینطور است، بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت و ریشه کن خواهد شد.

سلطانی گفت: دانش آموزان به صورت امانت در اختیار شما هستند. با برگزاری کارگاه ها و جلسات، شناسایی و پیگیری موضوعات می توانیم بسیاری از معضلات را از بین ببریم، آموزش ها به دانش آموزان باید به نحوی باشد که فرد در آینده از حقوق و تکالیف خود به خوبی آگاه باشد. صرفا آموزش دروس به دانش آموزان کافی نیست، مهارت آموزی، نحوه همسرداری، فرزند پروری، تعامل با دیگران، تصمیم گیری برای یافتن شغل دلخواه و... نیز به این عزیزان آموزش داده شود تا وقتی پا به عرصه اجتماع گذاشتند سردرگم نشوند.

وی بیان کرد: والدین در تربیت فرزندان نقش بسزایی دارند، ولی اگر والدین نیز نسبت به نحوه تربیت فرزندان به درستی آگاهی نداشته باشند باعث ایجاد ناهنجاری های خاصی خواهد شد که دامنگیر خانواده ها می شود.

دادستان شهرستان کلات در ادامه اظهار کرد: یک معلم اگر بداند برای دانش آموزانش چقدر مهم است به زیبایی ها و جلوه های ناب معلمی به خوبی پی خواهد برد. معلمان باید به نقش خود آگاهی کامل داشته باشند چرا که به عنوان الگوی اصلی برای دانش آموزان تلقی می شوند، در کنار این معلمانمان نیاز به تکریم دارند و باید ذهنی عاری از هرگونه دغدغه داشته باشند تا بتوانند آموزش های با کیفیت در اختیار دانش آموزان قرار دهند و امیدواریم با همراهی و همکاری هم بتوانیم جامعه ای بدون هرگونه ناهنجاری و آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار