رونمایی از کتاب آشنایی با رشته علوم و معارف اسلامی

فولادوند: توسعه رشته علوم و معارف اسلامی از نیازهای ضروری نظام آموزشی است

تهران (پانا) - مدیرکل شهر تهران در جلسه رونمایی از کتاب آشنایی با رشته علوم و معارف اسلامی ضمن قدردانی از «احمد قماشچی» به عنوان مولف کتاب آشنایی با رشته علوم و معارف اسلامی برتوسعه رشته علوم و معارف اسلامی با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: توسعه رشته علوم و معارف اسلامی از نیازهای ضروری نظام آموزشی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، رونمایی از کتاب آشنایی با رشته علوم و معارف اسلامی با حضور جعفر آبادی، دبیر کمیته علوم و معارف اسلامی شورای عالی آموزش و پرورش، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، مجیدی دبیر کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش شهر تهران و برخی از فعالین و مروجین رشته علوم و معارف اسلامی برگزار شد.

عبدالرضا فولادوند ضمن قدردانی از «احمد قماشچی» به عنوان مولف کتاب آشنایی با رشته علوم و معارف اسلامی، بیان کرد: توسعه رشته علوم و معارف اسلامی از نیازهای ضروری نظام آموزشی ما محسوب می شود. این اداره کل نیز با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود نسبت به این امر اهتمام داشته و خواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: آموزش های لازم با بهره گیری از این کتاب در سطح مدیران و مشاورین مدارس ارائه شود.

گفتنی است کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش شهر تهران و جامعه تعلیمات اسلامی به عنوان همکاران تهیه و اجرایی این مجموعه ارزشمند مساعدت داشته و دارند.

در پایان تابلوی کتاب آشنایی با رشته علوم و معارف اسلامی توسط فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت امضا شد.
شایان ذکر است، رشته معارف اسلامی یکی از رشته‌های مصوب و رسمی شاخه نظری دوره دوم متوسطه در نظام آموزشی است که در سال های ابتدایی دهه ۶۰ پیشنهاد تأسیس این رشته توسط آیت الله امامی کاشانی به آموزش و پرورش ارائه شد تا از این طریق تأثیر تحولات فکری و فرهنگی انقلابی و اسلامی را به درون نظام آموزش و پرورش وارد کند، بر همین اساس شورای عالی آموزش و پرورش در سیصد و چهل و دومین جلسه خود در تاریخ ۱۳۶۳/۰۳/۰۹ اساسنامه این رشته را به تصویب رساند و ابلاغ کرد.

لازم به ذکر است پس از گذشت ۱۰ سال از تاسیس این رشته شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۴ رشته علوم و معارف اسلامی را به عنوان یک رشته مستقل در شاخه نظری دوره متوسطه در کنار رشته ریاضی، تجربی و علوم انسانی به رسمیت شناخت. این رشته را می توان به عنوان یکی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی در سطح آموزش و پرورش به حساب آورد که ضمن ایجاد پیوند عمیق میان تحصیلات متوسطه و علوم دینی، فرصتی برای تعلیم و تربیت دینی دانش آموزان را فراهم کرده است تا با گذراندن دروس تخصصی این رشته ضمن آشنایی با معارف اسلامی آمادگی لازم برای ادامه تحصیل در حوزه های علمیه و رشته های علوم انسانی دانشگاه ها را پیدا کنند.
اطلاعات بیشتر در مورد رشته علوم ومعارف اسلامی را در آدرس زیر ببینید.
https://reshtemaaref.com

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار