راهداران گیلانی به ۸۷ دستگاه خودروی گرفتار در برف امداد رسانی کردند

رشت ( پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از امداد رسانی به ۸۷ دستگاه خودروی گرفتار در برف از روز گذشته تا کنون خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
راهداران گیلانی به ۸۷ دستگاه خودروی گرفتار در برف امداد رسانی کردند

به گزارش اداره راهداری و حمل و نقل و جاده ای استان گیلان، فریبرز مرادی، عمده مشکل خودروهای گرفتار در برف را مربوط به نبستن و همراه نداشتن زنجیرچرخ عنوان و اظهار کرد: راهداران گیلانی با تلاش بی وقفه و شبانه روزی ۷۸۷ کیلومتر با حجم حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب برف را از روز گذشته تاکنون در راههای استان برف روبی کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ شهرستان استان درگیر این برف شدند، اظهار کرد: ارتفاع برف در شهرستان سیاهکل بین ۱۰سانتی متر تا یک متر، ارتفاعات رودبار بین ۱۵ سانتی متر تا یک متر، شهرستان رضوانشهر بین ۵۰ تا ۶۰ سانتیمتر، ماسال ۴۰ سانتیمتر، شفت ۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر، آستارا ۳۰ سانتی متر، رودسر بین ۱۵ تا ۷۰ سانتی متر، املش بین ۴۰ سانتی متر تا یک متر، لتگرود بین ۲۵ تا ۴۰ سانتی متر، فومن ۲۵ سانتیمتر، تالش ۴۰ تا ۴۵ سانتی متر، املش ۴۰ سانتیمتر تا یک متر، آستانه ۳۰ سانتیمتر و رشت ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر گزارش شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۲۵۶ نفر از راهداران با ۱۶۱ دستگاه انواع ماشین آلات برفروبی جاده های استان را انجام دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز با بیان اینکه تلاش کردیم تا با برنامه ریزی منسجم از قبل پیش بینی شده و با هماهنگی تمامی دستگاه ها و دست اندرکاران شرایطی داشته باشیم که این نعمت به نقمت تبدیل نشود، گفت: با وجود شدت بارش برف و درگیرشدن ۱۴ شهرستان با این پدیده و ۲ شهرستان نیز مخلوط باران و برف؛ راهداران با تلاشی بی وقفه محورهای مواصلاتی استان را باز نگه داشتند.

امیر مرادی افزود: اتفاقی که در این بارش برف افتاد تغییر ناگهانی دمایی بود که دمای هوا یکباره از ۴ درجه بالای صفر به صفر درجه رسید و در مناطق جلگه ای که پیش بینی می شد باران و برف مخلوط باشد به برف تبدیل شد که اگر آمادگی های لازم ایجاد نشده بود، می توانست زمینه ساز بحران شود.

وی با اشاره به بارش برف یک متری در برخی مناطق کوهستانی و وزش باد شدید اضافه کرد: علاوه بر آنکه راهداران در جاده های مواصلاتی راهها را باز نگه داشتند. شهرداران، بخشداران و دهیاران نیز در شهرها و روستاها با امکانات خود تلاش کردند که مسیرها را باز نگه دارند.

وی گفت: در برخی مناطق که برق قطع شده بود نیز اکیپ های عملیاتی به سرعت تلاش کردند تا برق رسانی انجام شود.

سخنگو و مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان در ادامه با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر یخبندان در ساعت هایی از شب و صبح با تاکید بر پرهیز از تردد های غیر ضروری بویژه در مناطق کوهستانی استان تصریح کرد: با توجه به یخبندان، پلیس راه از تردد رانندگانی که به همراه خود زنجیرچرخ نداشته باشند جلوگیری خواهد کرد.

وی از رانندگان و افرادی که قصد تردد در مسیرهای استان را دارند خواست تا از حرکت در شب و صبح زود در جاده ها خودداری کنند و تا حد ممکن از ساعت هشت صبح به بعد که دما رو به افزایش می رود در مسیرها حرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار