گرفتار شدن تعدادی از کوهنوردان در ایستگاه ۷ توچال

تهران (پانا) - سخنگوی اورژانس کشور از گرفتار شدن تعدادی از کوهنوردان در ایستگاه ۷ توچال خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
گرفتار شدن تعدادی از کوهنوردان در ایستگاه ۷ توچال

مجتبی خالدی درباره این حادثه به پانا گفت: در ساعت ۱۳:۲۵ ظهر امروز یک مورد تماس مردمی با سامانه ۱۱۵ اورژانس کشور از ایستگاه شماره ۷ توچال مبنی بر گرفتار شدن حدود ۱۰۰ نفر از کوهنوردان در این منطقه برقرار شد.

وی ادامه داد: با سازمان هلال احمر، مدیریت بحران، آتش نشانی و مسئولان منطقه هماهنگی لازم انجام شده همچنین با مسئولان منطقه تماس گرفته شده تا صحت و سقم این خبر تایید شود.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: علیرغم توصیه‌های مدیریت توچال کوهنوردان اقدام به صعود می‌کنند و با توجه به شرایط برف و کولاک در ایستگاه‌های بالایی طبیعتا این خطر وجود داشت که سلامت این کوهنوردان در معرض خطر قرار بگیرد.

خالدی تصریح کرد: بلافاصله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۵ دستگاه آمبولانس زمینی مهیا و در ایستگاه یک مستقر می‌شوند طبیعتا انتقال این افراد از ایستگاه‌های بالاتر مربوط به همکاران امداد و نجات سازمان هلال احمر و آتش نشانی است که هماهنگی لازم صورت گرفت. ۵ نفر از بالا به ایستگاه پایین نیز منتقل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای افرادی که احتمال سرمازدگی وجود داشت ایجاد شده همچنین با بیمارستان شهدای تجریش و بیمارستان طالقانی در حالت آماده باش هستند و همچنان در حال رصد وضعیت این منطقه هستیم. تله کابین راه اندازی شده و در حال جابجایی این افراد به منطقه پایین هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار