اعلام جزئیات طرح مدیریت جامع شهری و روستایی

با تصویب این طرح در مجلس یازدهم  ۲۴ دستگاه از جمله آموزش و پرورش، راه و شهرسازی زیر نظر شوراها خواهند رفت

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت با تصویب طرح جامع مدیریت شهری و روستایی بسیاری از امورات در اختیار شوراها قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۱۴۹۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات طرح مدیریت جامع شهری و روستایی

به گزارش روابط عمومی مجلس، ابوالفضل ابوترابی به طرح مدیریت جامع شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: باید اصلاح بنیادین در نظام اداری داشته باشیم و برخی از امورات که در وزارتخانه‌ها مربوط به شهرستان‌ها هستند را به شوراهای شهر و روستا واگذار می‌کنیم.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم حق اعتراض به عملکرد شوراها و شهرداران را دارند و می‌توانند اعتراضات خود را در سخنانی بیان کنند و همچنین شهرداری‌ها باید اموال و دارایی خود را به صورت شفاف در دسترس مردم قرار بگیرد چنین مسائلی هم در این طرح گنجانده شده است.

وی اظهار کرد: با تصویب این طرح 24 دستگاه همچون آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و ... زیر نظر شوراها خواهند رفت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته در این طرح مردم می‌توانند در تصمیمات شوراها و شهرداران نظر بدهند و شهردار به صورت مستقیم از سوی مردم انتخاب می‌شود و حتی می‌توانند عزل شهردار را دنبال کنند؛ ضمنا به صورت سامانه‌های الکترونیکی هم نظرات مردم ثبت می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کلیات این طرح در کمیسیون متبوع تصویب شده و از هفته آینده وارد جزئیات این طرح خواهیم شد و امیدواریم که در صحن نیز رای را کسب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار