هوای پایتخت پاک شد

تهران (پانا) - کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون در محدوده پاک قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود طی روز کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
هوای پایتخت پاک شد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که در صبحگاه امروز کیفیت هوا در محدوده پاک قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد نسبتا شدید طی ساعات گذشته است.

طی روز با افزایش نسبی تندی باد شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا فراهم خواهد شد. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت، کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول کیفیت هوای پایتخت، دور از انتظار نخواهد بود.

صبح فردا کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول پیش‌بینی می‌شود که ناشی از وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است و به‌تدریج افزایش پایداری جوی و کاهش تندی باد طی روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

در ساعات پایانی فردا نیز با توجه به استمرار پایداری جوی و افزایش ترافیک بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۹۲ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۳۴ است و هوا در محدوده پاک قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار