حاجیان زاده: رایحه خوش حرکت انقلابی از نهضت سوادآموزی استشمام می‌شود

تهران (پانا) - به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی نشست معاون نهضت سواد آموزی استان قم با مشاور عالی وزیر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
حاجیان زاده: رایحه خوش حرکت انقلابی از نهضت سوادآموزی استشمام می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حاجیان زاده، مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاریها در نشست با معاون نهضت سواد آموزی استان قم از طریق ویدئو کنفرانس، ضمن گرامی داشت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی در دیماه 1357 این نهاد را یکی ازمقدس ترین نهادهای نظام اسلامی دانست که مبتکر آن نفس قدسی امام خمینی (ره) است.

یادگار ماندگارامام خمینی

وی گفت: جدای از چارچوب های سازمانی و ماموریت های جاری نهضت سواد آموزی وقتی از آن سخن به میان می آید،به یاد نفس مسیحایی رهبر کبیرانقلاب اسلامی می افتیم که این نهاد را در میان دیگرسازمانها مقدس ترکرده است و به نوعی رایحه خوش جهاد علمی و حرکت انقلابی از آن استشمام می شود.

مشاورعالی وزیر،با یاد آوری جمله ماندگارامام خمینی که فرمود؛ایران را مدرسه کنیم گفت: در واقع روح بسیج عمومی برای به دست آوردن یک دستاد ورد مهم و حیاتی تحت عنوان ریشه کنی بیسوادی از این کلام گهر بارامام خمینی ره برداشت می شود که دیگر ارگانها را نیز به جهد و کوشش برای رسیدن به اهداف خود می کند و بر این اساس جریان سواد آموزی از مساجد تا پایگاه های بسیج و حتی نمازهای جمعه سراسر کشور در بر گرفت.

روح عبادی درعملکرد در فعالیتهای نهضت

دبیر ستادهمکاریها، دیگر ویژگی نهضت سواد آموزی را روح عبادی درعملکرد آن دانست وگفت این اقدام مبارک به نوعی عبادی بودن فعالیت درآن را به منصه ظهوررساند،زیرا وقتی کاری عام المنفعه برای رضای خدا انجام می شود، صدقه جاریه محسوب می گردد که نسل به نسل ادامه دارد و در حقیقت بیش از چهل سال است که یک فعالیت عبادی ،جاری و ساری است و روح لطیف امام خمینی ره از برکات این صدقه جاریه بهره مند است.

نهضت سواد آموزی و تمدن سازی

مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاریها در ادامه دیگر ویژگی نهضت سواد آموزی را تمدن سازی دانست و گفت با این ابتکارامام خمینی در واقع سنت حسنه سواد آموزی شکل گرفت که بیسوادان را از جهل و نادانی به علم و دانایی سوق دهد تا پایه های تمد سازی بیش از گذشته مستحکم شود زیرا سواد آموزی صدقه جاریه ای است که موجب رشد و نمو فرهنگ جامعه و در نهایت تمدن سازی می گردد.

آموزش مهارتهای زندگی ازماموریت های نهضت

حاجیان زاده در ادامه با اشاره به نقش یاد گیری در اصلاح سبک زندگی گفت نهضت سواد آموزی پس از تسلط جامعه هدف خود به خواندن و نوشتن می تواند به عنوان مکمل های ماموریت خود، مهارتهای زندگی را نیز به آنان بیاموزد ،زیرا نگاه نظام اسلامی علاوه بر آموزش ،تربیت نیز هست و با این نگاه توحیدی همه درسهای نهضت می تواند ترویج مکارم اخلاقی را نیز به دنبال داشته باشد.

آماده همکاری با نهضت سواد آموزی کشور

مشاورعالی وزیردرادامه با اعلام آمادگی برای برنامه ریزی در جهت ارتقاءسطح معلومات نو آموزان با معارف توحیدی و دینی گفت آماده همکاری بامعاونت نهضت سواد آموزی کشوردراین خصوص هستیم تا از ظرفیتهای تربیتی این ستاد استفاده شود.

وی با بیان اینکه ستاد همکاریها، حلقه وصل توانمندی های هر دونهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش است افزود: می توان مشابه آنچه در مدارس تحت عنوان طرح امین یا روشنا تحقق پیدا کرده است به تناسب فهم و شرایط سواد آموزان از ظرفیت های حوزه علمیه برادران و خواهران استفاده کرد.

وی با بیان اینکه فرمان تاریخی امام خمینی در ریشه کنی بیسوادی از قم صادر شد، پیشنهاد داد در جلسات کاری نحوه ورود ستاد همکاریها برای اجرای برنامه های کارشناسی شده در همکاری با نهضت سواد آموزی نیز از استان قم به صورت آزمایشی آغاز شود تا پس از رصد و پایش دیگراستانها را نیز در بر بگیرد.

قم خاستگاه فرمان تاریخی امام خمینی

در ابتدای این نشست ،حجت الاسلام قاسم نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت؛هفتم دی ماه چهل و یکمین سال روز تاسیس نهاد مقدس نهضت سوادآموزی درسال ۱۳۵۸به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمه الله علیه است.

وی خاطر نشان کرد: برای ما قمی‌ها افتخاراست که محل صدورفرمان مبارک وتاریخی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه برای تشکیل نهضت سوادآموزی شهرمقدس قم می باشد و شکراین برگ زرین را باید با کار شبانه روزی و مدیریت جهادی و روحیه بسیجی نشان دهیم؛ و درتمام زمینه‌ها وعرصه‎ها برای قوی شدن الگو و پیش گام باشیم.

وی خواستارهمکاریهای ستاد همکاریها با معاونت نهضت سواد آموزی برای استفاده از روحانیون طرح امین و نیز سرباز معلم های مامور از طرف ستاد برای کمک به این معاونت در جهت ریشه کنی بیسوادی شد.

حجت الاسام قاسم نیا آمار رشد سواد در استان بعد از انقلاب را در سطوح و اقشار مختلف مردم خیره کننده دانست و این موفقیت را مدیون رشادتهای سربازان امام خمینی و مقام معظم رهبری در طول این مدت دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار