معاون نهضت سواد آموزی شهر تهران:

بعد از اتمام فرآیند سواد پایه، در صدد بنیان گذاری سواد حرفه ای و آموزش بزرگسالان هستیم

تهران(پانا) - شفیع پور، معاون نهضت سواد آموزش شهرتهران در مراسم گرامیداشت هفته سواد آموزی در منطقه14 بر بنیان گذاری سواد حرفه ای و آموزش بزرگسالان در دوره اول و دوم متوسطه بعد از اتمام فرآیند سواد پایه، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بعد از اتمام فرآیند سواد پایه، در صدد بنیان گذاری سواد حرفه ای و آموزش بزرگسالان  هستیم

مراسم گرامیداشت هفته سواد آموزی آموزش و پرورش منطقه 14، با حضور شفیع پور؛ معاونت نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، میلانی؛ رئیس اداره ساماندهی نیروی انسانی، فیروزمند؛ کارشناس سواد آموزی، شفیعی؛ رئیس اداره نهضت سواد آموزی منطقه 14 و جهانشاهی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 14 و کارشناسان و آموزش دهندگان، در بستر فضای مجازی شاد برگزار شد.
این مراسم با تلاوت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، بصورت پخش زنده آغاز شد.
جهانشاهی ضمن خیر مقدم به معاونت سواد آموزی شهر تهران و تیم همراهشان و تبریک به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تأسیس نهضت سواد آموزی، آموزش و یادگیری را یک فرصت عنوان کرد که این فرصت به دست آموزش دهندگان برای سواد آموزان فراهم می شود.
در ادامه جلسه، شفیع پورگفت: برای شناخت هر پدیده ای باید دو نگاه عمودی و افقی به پدیده داشت. نگاه عمودی به پدیده سوادآموزی، بررسی گذشته و تاریخچه سوادآموزی و نگاه افقی، شرایط فعلی و آینده سواد آموزی است.
وی گفت: از نگاه تاریخی به سواد آموزی متوجه می شویم که دغدغه صد ساله خیرخواهان، با سواد کردن جمعیت بی سوادان از صدر مشروطه تا انقلاب 57 و تا امروز بوده است. در دی ماه 1358، به فرمان معمار کبیر انقلاب؛ حضرت امام خمینی، نهضت سواد آموزی تشکیل شد. در صدور این فرمان یک نکته بسیار جامعه شناسانه و ظریفی نهفته بود: «سواد بر هر چیزی حتی مسکن ، بهداشت ، معیشت و نان مقدم است. تقدم سواد بر آنها به معنی توانمند شدن فرد سوادآموز است.» این پیام همراه با جایگاه سیاسی، انقلابی و شخصیت کاریزمای معمار کبیر توانست اثرگذاری بسیار بالایی در این حرکت جهاد گونه داشته باشد.
وی افزود: در پی این فرمان و با تلاش 41 ساله دولت مردان، درصد سواد، در استان ها و شهرها نرخ متفاوتی را نشان داد که این نرخ در جامعه هدف10 تا 49 سال و در شهر تهران بالغ بر 99 درصد است. ان شاء لله بعد از اتمام فرآیند سواد پایه، در صدد بنیان گذاری سواد حرفه ای و آموزش بزرگسالان در دوره اول و دوم متوسطه هستیم. قابل ذکر است که این امر در هدف های عملیاتی سند تحول بنیادین با عنوان آموزش مادام العمر و حرفه ای بزرگسالان برای رسیدن به تحول در توسعه پایدار و فقر زدایی بیان شده است.
معاونت سواد آموزی ضمن تبریک مجدد به آموزش دهندگان، گفت: افراد بی سواد از حقوق اولیه خودشان به دلایلی محروم بودند که آموزش دهندگان توانستند با روحیه ایثار و گذشت، در خط مقدم و محور اصلی سواد آموزی، در صدد احیای این حقوق بر آیند.
در ادامه افزود: آموزش دهندگان بدلیل نداشتن مدیر و واحد آموزشی ثابت، سختی کار بسیار بیشتری از آموزگاران و دبیران دارند. مسئولیت کاری آموزش دهندگان تقاضا محور نیست بلکه عرضه محور است و ساختار کاری آنها، نتیجه محور و با دریافت ناچیز است.
شفیع پور در انتها، با بیان چند توصیه به آموزش دهندگان، برای بالا بردن کیفیت آموزشی، در شرایطی که بیماری کووید 19 در آموزش سنتی سواد آموزی ایجاد کرده است، صحبت های خود را به پایان رساند.
در ادامه، میلانی ضمن آرزوی سلامتی روز افزون برای همکاران سواد آموزی منطقه، از مدیر منطقه 14، برای برگزاری این جلسه و از آموزش دهندگان به جهت برگزاری بسیار خوب امتحانات و تلاش های خالصانه شان در فرآیند آموزش، تشکر کرد.
در پایان شفیعی رئیس اداره سواد آموزی، ضمن تشکر از حضور بسیار گرم و صمیمی معاونت سواد آموزی و تیم همراهشان و تشکر از مدیر منطقه 14 بابت همراهی در اجرای طرح های سواد آموزی، هفته سواد آموزی را به حضار محترم و آموزش دهندگان حاضر در بستر مجازی شاد، بصورت آنلاین تبریک گفت و خلاصه ای از فعالیت های اداره سواد آموزی در سال گذشته و سال جاری بیان کرد.
وی گفت: تاکنون منطقه 14، بالغ بر210 سواد آموز را در 25 کلاس بصورت مجازی تحت پوشش قرار داده است که با توکل به خدا، این آمار تا پایان بهمن ماه به حجم ابلاغی از سوی اداره کل آموزش و پرورش خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار