بیش از 97 درصد ولادت های چابهار در مهلت قانونی به ثبت رسید

زاهدان (پانا) - رییس اداره ثبت احوال چابهار اعلام کرد از ابتدای امسال بیش از97 درصدها ولادت ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۴۹۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 97 درصد ولادت های چابهار در مهلت قانونی به ثبت رسید

عیسی مرادقلی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: در 9 ماهه نخست امسال بیش از 5 هزار و 800 ولادت و 772 فوتی در شهرستان چابهار در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

وی افزود: مهلت قانونی ولادت و دریافت شناسنامه حداکثر 15 روز از تاریخ تولد و مهلت اعلام فوت 10 روز از تاریخ فوت است.

رییس ثبت احوال شهرستان چابهار ادامه داد: در این مدت 8 هزار و 759 شناسنامه مکانیزه، 2006 ازدواج شهری و روستایی، 20 تغییر نام و 131 تغییر نام خانوادگی در ثبت احوال چابهار ثبت شده است که محمد و عبدالله در اسامی پسران و فاطمه و عایشه در اسامی دختران بیشترین نام های استفاده شده هستند.

مرادقلی تصریح کرد: هدف ثبت احوال ثبت به موقع وقایع حیاتی بوده و درنهایت باید بتوانیم آمارموجود در خصوص برنامه ریزی وهمچنین ارائه خدمات بهتر را داشته باشیم البته این امر با همکاری مردم و سایر سازمان ها انجام می شود که جا دارد از همراهی مردم تشکر کنم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر خدمات به صورت الکترونیکی بوده و تمامی وقایع به صورت آنلاین و برخط در پایگاه های اطلاعاتی جمعیتی سازمان به ثبت می رسد، گفت: الکترونیکی شدن صد در صد خدمات می تواند حضور فیزیکی را کاهش داده و به نفع مردم باشد تا وقت و هزینه ها را مدیریت کنند.

رییس ثبت احوال شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: اولین سند سجلی در ثبت احوال چابهار در سال 1313به نام عیسی بلیدهی تنظیم شده و در استان نیز اولین سند سجلی در سال 1307 در شهرستان زابل ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار