مدیرعامل هلال احمر گیلان خبر داد:

آمادگی ۴۴ پایگاه امداد و نجات گیلان در صورت بارش برف و باران

رشت ( پانا) - مدیرعامل هلال احمر گیلان، از آمادگی ۴۴ پایگاه و پست امداد و نجات و شعبه هلال احمر در صورت بارش برف و باران در استان گیلان خبر داد و اعلام کرد پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان با یک فروند بالگرد و با گروه پرواز در حالت آماده باش قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی ۴۴ پایگاه امداد و نجات گیلان در صورت بارش برف و باران

به گزارش پایگاه هلال احمر استان گیلان، سیاوش غلامی از آمادگی ۴۴ پایگاه و پست امداد و نجات و شعبه هلال احمر در صورت بارش برف و باران در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: پیرو پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در استان گیلان برای کلیه کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گیلان، آماده باش کامل اعلام شده؛ همچنین هماهنگی لازم با ادارات مدیریت بحران شهرستان ها صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به حضور و آمادگی تیم آنست، تصریح کرد: تیم آنست(سگ های جست و جو و نجات) نیز در راستای آمادگی با برف احتمالی آماده ارائه خدمت هستند.

غلامی ضمن اشاره به آمادگی لجستیک جمعیت هلال احمر استان گیلان در صورت بارش احتمالی برف و باران در برخی از شهرستان ها، گفت: جمعیت هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی آماده خدمت به مردم گرانقدر استان هستند.

وی با اشاره به حضور کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان در سطح پایگاه ها و آمادگی کامل آنها، افزود: حدود ۲۵۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در سطح استان به صورت شبانه روز در شعب و پایگاه ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده ها و محورهای کوهستانی هستند، سایر نیروهای داوطلب در خانه های هلال و کارکنان نیز در حالت آماده باش قرار داشته و در صورت نیاز با آمادگی کامل به کمک سایر نیروها خواهند رفت، همچنین پایگاه های امداد و نجات و تعدادی از خانه های هلال بر اساس استانداردهای جمعیت هلال احمر، برای اسکان اضطراری و ارائه تغذیه در شرایط خاص مجهز شدند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان، از اعزام برخی از معاونین و نمایندگان ستادی به شعب جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین راستا تعدادی از معاونین و نمایندگان ستادی به شعب جمعیت هلال احمر جهت بررسی و بازدید و میزان آمادگی شعب و نجاتگران، پایگاه ها، انبارها و تجهیزات امدادی اعزام شدند، این هماهنگی و نظارت حداقل تا روز یکشنبه هفته آتی ادامه خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد، عنوان کرد: تلفن ۱۱۲ (ندای امداد) به صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

غلامی ضمن اشاره به توجه مردم به اعلان هشدارها، تاکید کرد: هموطنان و مسافرین برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار