صربستان : توسعه روابط با ایران اولویت ما است

تهران (پانا) - رئیس کمیته امور خارجی پارلمان صربستان در ملاقات با سفیر کشورمان در بلگراد با اشاره به روابط خوب و رو به رشد دو کشور گفت :توسعه روابط همه جانبه با ایران برای ما اولویت دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
صربستان : توسعه روابط با ایران اولویت ما است

به گزارش ایرنا،« ژارکو اوبرادوویچ»روز پنجشنبه در دیدار با «رشید حسن پور» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان افزود: ایران کشور بزرگی است و اگر چه صربستان کشور کوچکی به لحاظ مساحت و جمعیت است، اما از نظر رفتار بین المللی از جایگاه خوبی برخوردار است و طی سال های اخیر شاهد تبادل هیات های پارلمانی در بالاترین سطح بین دو کشور بوده ایم.

وی تصریح کرد: دو کشور صربستان و ایران از ظرفیت های زیادی برای گسترش همکاری ها به ویژه در حوزه های انرژی، کشاورزی، حمل و نقل و گردشگری برخوردار هستند. نباید اجازه دهیم مسائل بین المللی روی روابط دوجانبه تاثیر منفی بگذارد. از ایران به خاطر اتخاذ مواضع اصولی مبنی بر حمایت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها قدردانی می کنیم.

اوبرادوویچ با بیان اینکه صربستان در رهگذر الحاق به اتحادیه اروپا قرار دارد، گفت: این مسیر مانع از توسعه روابط با دیگر حوزه ها و کشورها نخواهد شد و ما به گفت و گو و تعامل با تمامی کشورها برای حفاظت از منافع صربستان معتقد هستیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه وزن و اعتبار کشورها را در صحنه های بین المللی، استقلال عمل و پایبندی کشورها به اصول و تعهدات پذیرفته شده تعیین می کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به ارتقای همکاری ها با جمهوری صربستان در منطقه مهم بالکان است. همکاری های پارلمانی همواره مقوم همکاری در دیگر حوزه ها بوده و امیدواریم که در دوره جدید شاهد تحولات بیشتر و بهتر دو کشور باشیم.

حسن پور تاکید کرد: ایران همواره از گفت و گو و تعامل مثبت و سازنده در روابط با کشورها استقبال و حمایت کرده و حتی در این عرصه پیشقدم شده است. توافق هسته ای ایران با گروه ۱+۵ مانند اعلای این رویکرد محسوب می شود. آمریکا که نقش اصلی را در دستیابی به توافق هسته ای داشت با خروج از توافق این دستاورد بزرگ دیپلماتیک و امنیتی را به مخاطره انداخت.

سفیر کشورمان در این دیدار افزود: ایران به خاطر مبارزه با سلطه و رفتارهای ظالمانه، پایبندی به اصول و خودداری از سیاسی کردن اصول و ارزش ها در روابط بین المللی، تحت فشارها و تحریم های حداکثری و غیرقانونی یکجانبه قرار گرفته و راه مقاومت حداکثری را پیشه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار