معاون امور جوانان وزارت ورزش: بازی های رایانه‌ای ایرانی فضای امن و هیجانات خوبی دارند

تهران (پانا) - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بازی های جدی رایانه ای اتفاق خیلی خوبی است که در یک بستر کاملاً آماده شکل گرفته و حتماً بازتاب آن در اجتماع و در زندگی فردی و رفتار خود جوان موثر خواهد بود و بازی های رایانه ای ایرانی فضایی امن و هیجانات خوبی دارند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون امور جوانان وزارت ورزش: بازی های رایانه‌ای ایرانی فضای امن و هیجانات خوبی دارند

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمد مهدی تندگویان در آیین اختتامیه چهارمین دوره جایزه بازی های جدی ۱۳۹۹ که با مشارکت وزارت ورزش و جوانان و سه اداره کل ورزش و جوانان استان های تهران، تبریز و اصفهان امروز برگزار شد، گفت: این مسابقات یکی از کارهای خوبی است که در این چند سال اخیر در حوزه فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای و با همکاری خوب بین ما و بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور رقم خورده است.

وی درسخنانی که به صورت ویدیویی در بستر آپارات گیم پخش شد، اظهار داشت: ۹۰ درصد گیمرها در سنین جوانی، نوجوانی و کودکی به سر می برند و باید از این فضا برای دادن پیام هایی که ممکن است به صورت عادی زیاد مورد توجه این سنین قرار نگیرد استفاده و در حین انجام بازی پیام را چه خودآگاه و چه ناخودآگاه به آنها منتقل کنیم تا در ضمیرشان نهادینه شود.

تندگویان ادامه داد: کارهای مختلفی در این خصوص انجام داده‌ایم و پیام های مختلفی در این چند دوره بازی های رایانه ای تولید و ارائه شده است که عمده پیام ها را نگاه کرده بودند. در این دوره هم که در تهران اصفهان و تبریز برگزار می شود، در حالی که کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند، بستر خوبی مهیاست تا پیام رسانی در حوزه کرونا را در چند سرفصل شامل پیشگیری، مبارزه با این بیماری و پساکرونا در قالب بازی ها ارائه دهیم.


از هر صد ایرانی تقریبا ۳۸ نفر بازی مجازی انجام می دهند
وی با بیان این که از هر صد ایرانی تقریبا ۳۸ نفر بازی مجازی انجام می دهند، افزود: از این آمار قابل توجه، تقریباً ۹۰ درصد از طریق تلفن همراه و مابقی هم از راه های مختلف در بازی ها حضور دارند و به طور میانگین روزانه ۴۰ دقیقه از وقت این افراد را می گیرد.

تندگویان اظهار داشت: با بنیاد بازی های رایانه ای قبل از این هم در مباحث روانی و اخلاقی در حوزه مشاوره‌ها همکاری داشتیم و با ما همراه بودند و حالا هم در موضوع کرونا هم با ما همکاری می‌کنند. از وزارت بهداشت هم در تولید پیام ها و اطلاع‌رسانی کمک گرفتیم و در مجموع این کار اتفاق خیلی خوبی است که در کشور از یک بستر کاملاً آماده شکل گرفته و حتماً بازتاب آن در اجتماع و در زندگی فردی و رفتار خود جوان موثر خواهد بود.

معاون امور جوانان گفت: در بحث مسئولیت پذیری، مهارت های ارتباطی، نحوه حضور در اجتماع و غیره سعی می کنیم در قالب پیام های مشخص از طریق بازی های رایانه‌ای پیام رسانی کنیم.

وی به جوانان و نوجوانان ایرانی پیشنهاد داد؛ وقتی که این بستر خوب به وجود آمده و بازی ها ساخت تولیدکنندگان داخلی است و هیجانات و سبک بازی خوبی دارد حتماً به سمت این بازی ها بیایند و در این دوران شیوع کرونا که همه خانه نشین شده ایم حتماً از بازی های ایرانی بهره برداری و در کنار آن از جوایز مسابقات هم استفاده کنند.

تندگویان اظهار داشت: جوانان با استقبال از بازی های ایرانی عملاً به بازی سازان ایرانی کمک می کنند و همچنین ما را هم در انجام رسالتمان یاری می دهند.

وی در پایان با بیان این که در ۱۰ سال اخیر آمار استفاده از بازی های ایرانی ۹ برابر شده است، گفت: امیدوارم این آمار روز به روز افزایش پیدا کند تا فرزندان ما در محیط های امن بازی های داخلی که هم فضای جذاب و هم هیجانات مناسبی دارد فعالیت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار