افتتاح چهل و هفتمین پایگاه هوایی اورژانس در کشور

تهران (پانا) - رییس سازمان اورژانس کشور از افتتاح چهل و هفتمین پایگاه هوایی اورژانس کشور در سیرجان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح چهل و هفتمین پایگاه هوایی اورژانس در کشور

دکتر پیرحسین کولیوند در این باره اظهار کرد: با شروع طرح تحول نظام سلامت این خدمت جزو اولویت‌های اورژانس کشور قرار گرفت، از آن زمان تمام تلاش خود را انجام دادیم و به لطف خدا چهل و هفتمین پایگاه اورژانس هوایی کشور با استقرار یک فروند بالگرد در بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان شروع به کار کرد.

کولیوند افزود: نیازمند یک همت همگانی هستیم تا بتوانیم خدمات خود را به خصوص به روستاها و مناطق دور دست و کمتر برخوردار ارایه کنیم.

وی گفت: یکی از خدمات اورژانس هوایی بحث مشارکت در پیوند اعضا است. یکی از چالش های کشور ما رساندن ارگان های حیاتی مثل قلب، کبد و ریه است. ما نوزدهمین کشور پهناور جهان هستیم و برای اینکه بتوانیم ارگان های دهنده را به گیرنده برسانیم نیازمند خدمات هوایی هستیم. در این نوع خدمت ما از خدمات پرنده های بال ثابت یا هواپیما ها و پرنده های بال متحرک یا بالگرد ها به صورت ترکیبی استفاده می کنیم و از آمبولانس های زمینی خود نیز کمک میگیریم.

بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، وی تصریح کرد:جهت افزایش توان، سرعت و نیز برای پاسخگویی به ماموریت‌های جاده ای و ترافیکی، بیماران حاد قلبی و مغزی، انتقال به موقع مادران باردار و سایر خدمات اورژانس هوایی، تقویت و افزایش بالگرد برای ارائه خدمات به هموطنان را دستور کار داریم.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پایان اضافه کرد: با افتتاح این پایگاه اورژانس هوایی در سیرجان، در حال حاضر چهل و هفت پایگاه اورژانس هوایی داریم و امید است در آینده نزدیک تعداد این پایگاه ها افزایش پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار