مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

مسابقات برای دانش‌آموزان پویایی را به ارمغان می آورد

تهران(پانا)- مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت مسابقات موجب ایجاد رقابت سالم بین دانش‌آموزان است که سبب پویایی و تحرک بیشتر دانش‌آموزان می شود.

کد مطلب: ۱۱۴۹۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات برای  دانش‌آموزان پویایی را به ارمغان می آورد

محمدرضا مسیب زاده مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم‌ قدردانی از برگزیدگان جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان، مسابقات قرآن عترت نماز، جشنواره نوجوان سالم و بیستمین دوره پرسش مهر ۲۱منطقه آموزشی و پرورشی شهرستان‌های استان تهران در سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ در گفت و گو با پانا گفت: وظیفه اصلی آموزش و پرورش در زمینه تعلیم و تربیت ایجاد فضا و موقیعت‌های پرورشی ارزشی و دینی است که برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز یکی از آنهاست که باهدف انس با قرآن ، عترت و نماز است و موجب شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان ‌و معرفی آنها به جوامع مختلف می‌شود.

او در ادامه با اشاره به روند مسابقات که باعث ایجاد رقابت سالم با همسالان می‌شود، افزود: این رقابت‌ها موجب پویایی و تحرک بیشتر دانش‌آموزان شده و برگزیده شدن و انتخاب برگزیده کمترین هدف است و هدف اصلی ما خلق موقعیت‌های بهتر است.

مسیب زاده با یادآوری فضای جدید (مجازی) تاکید کرد: تربیت در فضای حقیقی به صورت رو در رو انجام می‌گیرد اما با توجه به اینکه کرونا یک اجبار برای همه بود ولی آموزش ‌و ‌پرورش این تهدید را با راه‌اندازی شبکه شاد به یک فرصت تبدیل کرد که دانش‌آموزان می توانند در محیط امن خانه به رقابت در فضای مجازی بپردازند و امسال با شرایط جدید مشارکت و حضور دانش‌آموزان در بسیاری از رشته‌های کمی و کیفی افزایش یافته است.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: ویروس کرونا هم از بین برود فضای مجازی از بین نخواهد رفت و مسیری که دریافتیم مسیر بسیار خوب و کاربردی است.

مسیب زاده در پایان در رابطه با آینده و غایت دانش‌‌آموران برگزیده گفت: به دانش‌‌آموزان منتخب تسهیلاتی را خواهیم داد و مهمترین نکته این است که برگزیدگان زکات علمشان را با حضور در نقش مربی و مبلغ در محیط مدرسه و محله بپردازند. هر چند دانش‌آموزانی که در دوره‌های قبل در مرحله بین المللی حائز رتبه می‌شدند بدون کنکور وارد دانشگاه می‌شدند.

این مراسم با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش و استان تهران در تالار ولایت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد‌.

خبرنگار: نوریه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار