مضرات کاهش سن مصرف دخانیات

ورامین(پانا)- رئیس اداره بهزیستی ابراز نگرانی برای کاهش سن مصرف سیگار را به این دلیل دانست که سیگار دروازه واردشدن فرد به چرخه اعتیادهای دیگر تلقی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۹۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مضرات کاهش سن مصرف دخانیات

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ورامین، شاهسون مدیر عامل و معاف مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات به دیدار رئیس بهزیستی شهرستان آمدند و پیرامون همکاری و هم‌افزایی در اجرای طرح پاد مباحثی صورت گرفت.
هراتی گفت: نگرانی برای کاهش سن مصرف سیگار به این دلیل است که تحقیقات نشان می‌دهد سیگار دروازه و سرآغاز واردشدن فرد به چرخه اعتیادهای دیگر تلقی می‌شود و فرد را با عمل دودکردن برای لذت بردن آشنا می‌کند.

او ادامه داد: آمارهای جهانی می‌گوید نوجوانی که سیگارکشیدن را قبل از پانزده‌سالگی آغاز می‌کند، احتمال معتاد شدن آنها در بزرگ‌سالی چهار برابر بیشتر است. به همین دلیل اگر سن اولین مصرف را تا بعد از 22 سالگی به تأخیر بیندازیم، تا ۸۵ درصد احتمال کمتری برای روبه‌روشدن با مشکلات جدی مصرف وجود دارد
او در توضیح این جمله گفت: فرهنگ‌سازی، روش مهمی است که کمک زیادی به امر پیشگیری می‌کند. اینکه افراد جامعه با دید منفی به فرد سیگاری نگاه کنند و بدانند که جامعه برایش امن نیست، باعث شده به مرور این رفتار مذموم تلقی شود و کاهش پیدا کند.

گفتنی است در این جلسه از روند فعالیتها، گزارشی از سوی معاف مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ارائه شد و با اشاره به اینکه هم افزایی سازمانهای مرتبط تاثیر زیادی در اجرای این طرح دارد. مجموعه جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات آمادگی خود را جهت همکاری با تمامی دستگاها اعلام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار