سند تحول بنیادین گفتمان تعالی بخش و توسعه آفرین است

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد سند تحول بنیادین منشور نظام تعلیم و تربیت و گفتمان تعالی بخش و توسعه آفرین در جامعه ایران اسلامی است.

کد مطلب: ۱۱۴۹۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین گفتمان تعالی بخش و توسعه آفرین است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی صبح امروز در حاشیه جلسه وبینار گفتمان سازی سند تحول در آموزش وپرورش که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور آقایان نوید ادهم، مشاور ارشد وزیر آموزش و پرورش و مـددی برگزار شد؛ اظهار کرد: هدف سند تحول تغییر همه جانبه، نظام مند، آینده پژوهانه، مبتنی بر آموزه های وحیانی و معارف اسلامی است.

وی؛ تولید و تصویب اسناد تحولی، زمینه سازی و تدارک زیرساخت ها وامکانات و منابع و اجرای راه کارهای تحولی را گام های مهم تحول آفرینی دانست و تصریح کرد: مدیران مدارس، پیشگامان تحول آفرین در میدان اجرای سند تحول بنیادین به شمار می روند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که جریان تربیت از طریق برنامه درسی تحقق می یابد، عنوان کرد: آزمایشگاه، کارگاه، کتابخانه ها مکمل و تقویت کننده های برنامه درسی به شمار می روند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، آشنا سازی معلمان و دبیران با اهداف کلی ساحت های تعلیم و تربیت ، حدود و قلمرو ساحت های تعلیم و تربیت رویکرد ساحت های تعلیم و تربیت و اصول حاکم بر ساحت ها را لازمه تسریع در دستیابی به اهداف سند تحول در دروه های مختلف تحصیلی دانست.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با بیان این که مدیریت ارائه خدمات آموزشی وتربیتی مبتنی برسندتحول در دوران کرونا، باید با تاکید بر عدم توقف چرخه یادگیری باشد، بیان کرد: عدم فروکاستن مسئولیت آموزش وپرورش به انتقال معلومات و محفوظات، تلاش برای تحقق مدرسه تربیت محور و مدرسه کانون تربیتی محله، صیانت از نشاط و شادابی، شرایط روحی وروانی معلمان، دانش آموزان و خانواده ها، تأکید و مراقبت ازتحقق تربیت در ساحت های ششگانه و توانمندسازی و به روزآوری مهارت های مدیریتی از دیگر الزامات تحقق اهداف سند تحول به شمار می رود.

وی؛ گفتمان‌سازی را مهم‌ترین اصل در اجرای سند تحول بنیادین دانست و خاطر نشان کرد: گفتمان‌سازی، مهم‌ترین اصل در راستای اجرا و تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که لازمه ایجاد تحول اساسی در رفتار، ایجاد تحول در ذهن است، اضافه کرد: تربیت زیستی، بدنی، علمی، اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی جنبه‌های مختلف تربیت در سند تحول بنیادین و در راستای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه به شمار می روند.

به گفته واقعی؛ سند تحول بنیادین پرچمی بر گنبد نظام تعلیم و تربیت است که راه گم نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار