طرح ملی کوچ در کاکی برگزار شد

کاکی(پانا)_ در راستای اجرای مطلوب مرحله دوم طرح ملی کوچ ( کنترل وزن و چاقی دانش آموزان)، همایش کارگاهی با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان و رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل در محل سالن اجتماعات شهید توپال شهر کاکی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی کوچ در کاکی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه کاکی، در راستای برنامه ریزی و اجرای مطلوب مرحله دوم طرح ملی کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان)، همایش کارگاهی با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان و رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل در محل سالن اجتماعات شهید توپال شهر کاکی برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه کاکی در این همایش اظهار کرد: کرونا نتوانست باعث شود که هیچ ماموریتی در آموزش و پرورش بر روی زمین بماند.

منصور احمدی به طرح بسیار اثرگذار کوچ و تاثیر این طرح بر سلامت روانی و جسمانی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: اجرای طرح ملی کوچ اولویت اصلی برنامه های آموزش و پرورش بوده که منطقه کاکی در اجرای این طرح پیشتاز و با پوشش صد درصدی دانش آموزان همچنین ثبت قد و وزن در سامانه مربوطه، در استان بسیار خوب درخشیده که جا دارد از همکاران ستادی، مدیران مدارس، معاونین و مربیان پرتلاش تربیت بدنی قدردانی کرد.

احمدی تصریح کرد: اجرای این طرح در شرایط فعلی با استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها مواجه شد و خوشبختانه ما ارتباط بسیار خوبی با مراکز بهداشتی درمانی بخش برقرار کرده ایم که باید از این ارتباط نهایت بهره را برای پیشبرد اهداف طرح و سلامت دانش آموزان بکار گیریم.

او با اشاره به برنامه‌های خوب انجام شده در حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه افزود: با اجرای طرح ابتکاری کوچ و ادارات در سطح بخش توانستیم با ایجاد حساسیت در خانواده ها نسبت به افزایش آگاهی بخشی، به پیشبرد اهداف طرح کوچ کمک کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این همایش گفت: با توجه به اینکه وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ های خود را مطابق با سند تحول بنیادین تنظیم می کند و موضوع سلامت و تندرستی و حفظ نشاط و شادابی در دانش آموزان را نیز در سرلوحه این برنامه‌ها قرار داده است به طوری که در بیانیه ارزش‌های این سند به این امر مهم اشاره شده است.

حصیری افزود: هدف طرح کوچ و اجرای این طرح در شرایط کرونایی، کوچ از شرایط تنبلی و تغذیه ناسالم به سمت سلامت و زندگی سالم بوده است.

وی بیان کرد: ما در این طرح به دنبال آگاهی بخشی به عوامل موثر و صحیح در حوزه سلامت دانش‌آموزان هستیم که شامل خود دانش آموز، مدیر مدرسه، معلم و اولیا است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل با تقدیر از موفقیت های بدست آمده توسط منطقه کاکی در طرح ملی کوچ، این منطقه را یکی از مناطق پیشرو و موفق در طرح ملی کوچ دانست.

رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در کارگاه طرح ملی کوچ با اشاره به وضعیت منطقه کاکی در این طرح گفت: از لحاظ آماری و ارقامی که ما از این منطقه داشته ایم کاکی زودتر از بقیه مناطق استان کار خود را در این طرح شروع کرد و موفق شد که صدرصد دانش‌آموزان را در مرحله اول شناسایی کند و به عنوان منطقه پیشرو طرح و شاخص طرح کوچ در سطح کشوری شناخته شود.

منوچهر هوشیار همچنین افزود: این منطقه توانسته است در مرحله اول موفق ظاهر شود که امیدواریم که در مرحله مداخله و مرحله سوم طرح کوچ نیز همچنان موفقیت های خود را ادامه دهد.

منوچهر هوشیار با اشاره به لزوم توسعه سواد حرکتی در دانش آموزان برای داشتن جامعه‌ای پویا، سالم و شاد، گفت: متاسفانه خانواده‌ها و جامعه روی سواد حرکتی برنامه‌ریزی خاصی ندارند و همین امر نیز باعث ایجاد بروز مشکلات جسمانی مختلف برای افراد در بزرگسالی خواهد شد.

وی بر توسعه سواد حرکتی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: سواد حرکتی در واقع ظرفیت ما برای داشتن یک زندگی سالم و فعال تعریف می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار