فرماندار رشت خبر داد:

آمادگی ستاد بحران شهرستان رشت برای بارش شدید برف

رشت ( پانا) -  فرماندار شهرستان رشت اعلام کرد اقدامات و برنامه‌ریزی لازم برای مواجهه با بارش شدید برف و باران در شهرستان رشت پیش‌بینی شده و  مجموعه امکانات و ماشین آلات برف روبی در دو بخش دولتی و خصوصی در آماده باش کامل هستند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی ستاد بحران شهرستان رشت برای بارش شدید برف

به گزارش روابط عمومی فرمانداری استان، علی فتح‌اللهی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت که شامگاه گذشته در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف و باران، همواره عملکرد دستگاه‌های اجرایی و همچنین همکاری مردم مهم است.

فرماندار شهرستان رشت افزود: اگر با برنامه‌ریزی از امکانات موجود استفاده بهینه کنیم، یقینا می‌توانیم هر اتفاق و تاثیرات بحران را با همدلی و به موقع ورود کردن به حداقل برسانیم.

وی گفت: شهرستان رشت متفاوت‌تر از دیگر شهرستان‌هاست چون بخشی عمده‌ای از خدمات استان از این شهرستان ارائه می‌شود و همچنین ۴۰ درصد جمعیت استان در شهرستان رشت ساکن هستند، بنابراین این موارد می طلبد که یک برنامه جامعی را در راستای رفع مشکلات داشته باشیم.

رئیس ستاد بحران شهرستان رشت تصریح کرد: یقینا زمانی که هشدار هواشناسی در خصوص بارش شدید برف اعلام شد برنامه ریزی اولیه انجام گرفت، در حین بارش برف باید اقدامات لازم از جمله اینکه تردد ماشین‌های سبک ادارات در اولویت قرار دارد، سپس تردد ماشین‌های نیمه سنگین و در نهایت برف‌رویی توسط لودرها و گریدرها انجام شود و پس از بازگشایی معابر، اقدام بعد جمع‌آوری و انتقال برف‌هاست.

فرماندار رشت ادامه داد: استقرار و مسیر حرکت دستگاه‌ها و ماشین آلات برف روبی حائز اهمیت است که باید هماهنگی‌ها و برنامه ریزی لازم انجام گیرد؛ در بخش‌ها هم بخشداران مسئولیت ستاد بحران را برعهده دارند.

وی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی خواست تا در بودجه سال بعد، خرید ماشین‌آلات مرتبط با برف‌روبی را مدنظر قرار دهند.

فتح‌اللهی با اشاره به آمادگی ستاد بحران شهرستان رشت، بیان کرد: تمام تلاش ما این است تا شرایط خدمت‌رسانی مطلوب به مردم شهرستان رشت فراهم شود در این راستا تحت هر شرایطی باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

رئیس ستاد بحران شهرستان رشت با تاکید بر صرفه جویی ادارات در مصرف انرژی، اضافه کرد: ادارات نهایت صرفه‌جویی را در مصرف گاز، آب و برق داشته باشند؛ بیمارستان‌ها و مراکز خدمات‌رسان ژنراتورها را بررسی کنند تا در موقع لزوم مشکلی پیش نیاید.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: در صورت نیاز مدیران از ظرفیت بخش خصوصی بهره‌مند شوند و همه تجهیزات و امکانات باید در اختیار ادارات قرار گیرد. از ماشین‌آلات راهداری و دستگاه‌های دولتی برای بازگشایی رینگ دور شهر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها حتما باید اقدامات عملیاتی لازم را نسبت به تامین نیروهای برف‌روب انجام دهند، اضافه کرد: در تامین کالاهای اساسی، ارزاق عمومی و نان مشکلی وجود ندارد و مردم نگران نباشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار