مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد:

شرکت « مجازی » بیش از ۳۱ هزار دانش آموز گیلانی در برنامه راهیان نور

رشت( پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد ۳۱ هزار و ۶۰۰ دانش آموز دوره دوم متوسطه استان به صورت مجازی در مرحله اول برنامه راهیان نور شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
شرکت « مجازی » بیش از ۳۱ هزار دانش آموز گیلانی در برنامه راهیان نور

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری برنامه راهیان نور را متفاوت از سال های گذشته و در طی چند مرحله برگزار می کنیم.

وی افزود: به منظور بهره مندی از فرصت اردوها و بازدید دانش آموزان در بستر شبکه شاد، برای نخستین بار استان گیلان در بستر شبکه شاد راهیان نور مجازی را راه اندازی کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به آغاز اردوی راهیان نور مجازی در استان همزمان با هفته بسیج خاطر نشان کرد: این برنامه در ماه های آذر، بهمن و اسفند اجرا می شود که در مرحله اول ۳۱هزار و ۶۰۰ دانش آموز دختر و پسر دوره دوم متوسطه در برنامه مجازی راهیان نور شرکت کردند.

رحمتی با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان از این برنامه نوین خاطرنشان کرد: مسابقه پیامکی و روایت گری از مهم ترین برنامه هایی بود که دانش آموزان از آن استقبال کردند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب که راهیان نور را یک فناوری در انتقال ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران به نسل آینده ساز کشور دانستند، خاطرنشان کرد: حضور فعال دانش آموزان در تحقق و تبیین اهداف گام دوم انقلاب ضروری است و اجرای راهیان نور مجازی دانش آموزی یکی از شیوه های ایجاد ارتباط معنوی دانش آموزان در تربیت علمی و ایمانی و همچنین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مرحله اول اردوی راهیان نور مجازی دانش آموزی استان گیلان در طی ۹ روز به صورت کلاس درس از ساعت ۱۱ تا ۱۲ ظهر و از طریق فضای مجازی در شبکه آموزشی شاد و به صورت زنده از محل گلزار شهدای معظم شهر رشت، مزار میرزا کوچک خان جنگلی، گنجینه( موزه ) شهدای رشت و گلزار شهدای بندر انزلی با روایت گری راویان یادگاردوران دفاع مقدس برگزار شد.

سال گذشته در مرحله اول اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان‌نور حدود دو هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز دختر به مناطق عملیاتی دوران دفاع‌مقدس غرب کشور اعزام شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار