روند نزولی کرونا؛ هیچ شهری قرمز نیست

تهران (پانا) - روند نزولی کرونا در ایران، ۹۹۱۱ داوطلب برای تزریق واکسن ایرانی کرونا، شیوع ویروس کرونای انگلیسی، جنجال تغییر نام خیابان استاد شجریان و لغو پذیرش دانشجوی فراگیر در کارشناسی ارشد پیام‌نور بخشی از اخبار اجتماعی است در هفته‌ای که سپری شد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
روند نزولی کرونا؛ هیچ شهری قرمز نیست

در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شد که بیشتر این اخبار تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت. در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه آمده است:

آمار کرونا در ایران

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴ نفر رسید به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۹۱۴ هزار و ۱۹۴ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و تعداد ۵۴ هزار و ۱۵۶ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارند.

۴ شهر در وضعیت ناپایدار کرونا

البته بنا به گفته سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، علی‌رغم تداوم روند کاهشی در موارد ابتلا و بستری روزانه وضعیت بیماری در برخی شهرستان‌ها مانند بندر گز در استان گلستان، رضوانشهر از استان گیلان و شهرستان‌های رامسر و نوشهر از استان مازنداران همچنان ناپایدار است.

۹۹۱۱ داوطلب برای تزریق واکسن ایرانی کرونا

10 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و هنوز این بیماری درمان مشخصی ندارد و تلاش کشورها برای تولید واکسن ادامه دارد. در کشور ما نیز محققان در تلاش برای تولید واکسن ایرانی کرونا هستند و این مسئولیت بر عهده ستاد اجرایی فرمان امام قرار دارد که قرار شد تست انسانی واکسن کرونا به‌زودی آغاز شود. بنا به گفته حجت نیکی ملکی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام، ۹۹۱۱ نفر برای مشارکت در آزمایشات بالینی واکسن ایرانی کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند.

ماجرای ویروس کرونای انگلیسی

در روزهای اخیر شاهد انتشار اخبار زیادی درباره گونه جدیدی از کرونا در بریتانیا بودیم که سرعت شیوع بسیار بالایی دارد. این گونه جدید باعث خانه‌نشینی میلیون‌ها نفر در بریتانیا شده و به کشورهای دیگر هم سرایت کرده است. این گونه جدید با سرعت بالایی در مناطق مختلف بریتانیا مانند لندن در حال شیوع است و در حالی که کرونای انگلیسی تنها منحصر به این منطقه بود، در کشورهایی مانند ایتالیا، دانمارک و حتی استرالیا هم شناسایی شده است. خیلی از کشورها از جمله ایران، پروازها به سمت این کشور را لغو کرده‌اند. البته سعید نمکی، وزیر بهداشت با اعلام اینکه تاکنون ردی از ویروس انگلیسی در کشور مشاهده نشده است، گفت: «لیست تمام مسافرانی که از انگلیس در چند روز گذشته وارد کشور شده‌اند را داریم و آنها را رصد می کنیم و تا کنون ردی از این ویروس پیدا نکردیم و اگر پیدا کردیم به اطلاع مردم خواهیم رساند.»

لغو پذیرش دانشجوی فراگیر در کارشناسی ارشد پیام‌نور

در هفته‌ای که سپری شد، دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی اعلام کرد که از سال ۱۴۰۰ دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور پذیرش نمی شود. براساس مصوبه جلسه ۱۶ تاریخ ۱۰ آبان ۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در سال ۱۳۹۹ برای آخرین بار پذیرش به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور انجام می گیرد. از سال ۱۴۰۰ این نوع پذیرش با توجه به مغایرت با «قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» لغو می شود و هیچ موسسه ای مجاز نیست برای داوطلبان دوره های فراگیر برگزار کند و در صورت مشاهده هر نوع فعالیت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

دادگاه «پوری حسینی»

مردادماه سال گذشته میرعلی اشرف عبداله پوری حسینی، رئیس سابق سازمان خصوصی سازی به دلیل اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شد و در اردیبهشت امسال 115 نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی جدی و عاجل به پرونده‌های متعدد تخلف در واگذاری‌ها شدند. در هفته‌ای که سپری شد، برای اولین بار دو جلسه رسیدگی به اتهامات پوری حسینی، رئیس پیشین سازمان خصوصی سازی برگزار شد. نماینده دادستان در اولین جلسه دادگاه پوری حسینی اعلام کرد: در پرونده حاضر عدم رعایت تشریفات قانونی و نکات دیگر باعث از بین رفتن وجوه و اموال دولتی وعمومی شده است و منجر به اخلال عمده در نظام تولید واقتصادی کشور شده است. تاکنون 7 جلسه از دادگاه این متهم برگزار شده است. در هفته‌ای که سپری شد جلسه ششم و هفتم از دادگاه پوری حسینی برگزار شد.

جنجال تغییر نام خیابان استاد شجریان

در هفته‌ای که سپری شد، مصوبه شورای شهر تهران برای نامگذاری خیابانی به نام استاد محمدرضا شجریان در منطقه دو شهرداری تهران اجرا شد اما چند روز پس از آنکه نام محمدرضا شجریان بر روی خیابانی در منطقه دو تهران نقش بست، تعداد اندکی معترض به این نامگذاری، نام شجریان را با نام شهید محسن فخری زاده پوشاندند. در تصاویر منتشر شده پدر شهید احمدی روشن دیده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار