امانی تشریح کرد: ویژگی مدارس پساکرونا

کاظمی: شورای عالی آموزش و پرورش از نظر نقش نظارتی خود می‌تواند بخش‌های چالشی را اصلاح کند

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت که باید بپذیریم مدارس پساکرونا، مدارس دیگری خواهند بود که از شیوه آموزش تلفیقی و یا ترکیبی یعنی آموزش سنتی و مجازی همزمان استفاده خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
امانی تشریح کرد: ویژگی مدارس پساکرونا

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی در نشست هم اندیشی معاونت پرورشی و دبیرخانه شورای عالی که عصر چهارشنبه 3 دیماه 99 در سالن جلسات این شورا برگزار شد، گفت: باید تلاش کنیم تا با هم افزایی، پشتیبانی، تعامل، همراهی و همفکری در یک راستا حرکت کنیم تا موجب هم جهت شدن نیروها و موفقیت کار سازمانی مجموعه آموزش و پرورش شویم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: دشواری کار معاونت پرورشی این است که مدرسه به طور ستنی ماموریت اصلی خود را آموزش کتاب های درسی تعریف کرده است و فعالیت های پرورش را به اندازه کتاب های درسی جدی گرفته نمی شود.

امانی ادامه داد: همه تلاش می کنند آموزش به بهترین شکل محقق شود اما آنچه جایگزین ندارد مسائل تربیتی دانش آموزان است. پرورش مهم است برای اینکه دانش آموزان امروز در زندگی آینده خود پدر، مادر و... شهروند بهتری شوند باید در مدرسه خوب تربیت شوند تا در جامعه فرد موثر و تاثیرگذاری باشند.

وی اضافه کرد: کار معاونت پرورشی در پرتو اهداف دوره های تحصیلی است، فعالیت و برنامه های پرورشی را می توان براساس دوره های تربیتی تعریف و استخراج کرد چون اهداف ساحت محور هستند.

امانی تاکید کرد: در فضای موجود و با وضعیت موجود باید جایی برای فعالیت های پرورشی دانش آموزان در مدرسه باز کرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعامل و گفت و گو موجب هم افزایی سیستمی در اجرای سند تحول بنیادین می شود، افزود: کار در آموزش و پرورش دشوار، طاقت فرسا و وسیع است که نیازمند مشارکت، هم افزایی، همراهی و تلاش مستمر و شبانه روزی همه افراد جامعه است.

امانی با اشاره به تاثیر کرونا بر روند آموزش و پرورش، اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا و رواج آموزش مجازی، مدرسه باید رویکرد خود را در قبال جامعه تغییر داده و به مسائل آموزشی و تربیتی جور دیگری نگاه کند.

وی با تاکید بر اینکه مدرسه باید به کانون تربیتی محله تبدیل شود، ادامه داد: مدارس باید از رویکرد سنتی خود فاصله بگیرند، برای این کار نیازمند مشارکت فعال و موثر جامعه و بویژه اولیاء دانش آموزان و معلمان و مدیران در کارکرد های مدرسه هستیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر نقش تربیتی مدرسه، تصریح کرد: آموزش مجازی باعث شده است که دانش آموزان به آموزش با کیفیت دسترسی داشته باشند ولی از لحاظ تربیتی هنوز مشکل داریم چون تربیت موثر فقط در مدرسه و حضور در جامعه اتفاق می افتد. باید راه حل مناسبی پیدا کنیم که در کنار مسائل آموزشی مسائل پرورشی را هم لحاظ کنیم، چون فعالیت های پرورشی جایگزینی ندارند و فقط مدرسه است که موقعیت مناسب یادگیری موثر فعالیت های تربیتی را ایجاد می کند.

امانی افزود: کار پرورشی در مدرسه ایجاد موقعیت یادگیری مناسب برای ورود دانش آموزان به فعالیت های خلاقانه و نوآورانه است که باعث می شود نوع نگاه آنها به مسائل آموزشی و پرورشی و مسائل جامعه تغییر پیدا کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: باید بپذیریم مدارس پساکرونا، مدارس دیگری خواهند بود که از شیوه آموزش تلفیقی و یا ترکیبی یعنی آموزش سنتی و مجازی همزمان استفاده خواهند نمود.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این نشست گفت: شورای عالی آموزش و پرورش از نظر سیاستگذاری و نقش نظارتی که در سیستم آموزش و پرورش دارد می تواند نقاط انحرافی و بخش های چالشی را اصلاح کرده و سرعت آموزش و پرورش را برای تحقق سند تحول بنیادین زیاد کند.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی تسهیل گر روند آموزش و پرورش و همیشه کمک حال معاونت های وزارت آموزش و پرورش بوده است، افزود: جلسات مشترک با معاونت ها می تواند نگاه و دیدگاه های ما را به هم نزدیک نموده و موجب هم افزایی بیشتر بین ما شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: بهترین جلسات کارشناسی با حضور فرهنگیان برجسته، صاحب نظران و اندیشمندان حوزه تعلیم و تربیت در شورای عالی آموزش و پرورش تشکیل می شود.

در این نشست مدیران کل و معاونان معاونت پرورشی و شورای عالی آموزش و پرورش، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار