تولید 48 میلیون متر مکعب گاز شیرین از فاز 13 پارس جنوبی

تهران(پانا) - مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد میزان خوراک دریافتی فاز ۱۳ در 60 روز گذشته، روزانه به طور میانگین نزدیک به ۴۸ میلیون متر مکعب بوده است.

کد مطلب: ۱۱۴۹۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
تولید 48 میلیون متر مکعب گاز شیرین از فاز 13 پارس جنوبی

به گزارش روز سه شنبه شرکت ملی گاز ایران، «مسعود زردویان» مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از پالایشگاه‌های ۱۳، ۲۲ و ۲۴ بازدید و نشستی با مدیران سایت دو پارس جنوبی برگزار کرد. در این جلسه مدیران پالایشگاه‌های یازدهم و دوازدهم به ارائه گزارش از آخرین وضعیت پالایشگاه پرداختند و در خصوص محدودیت‌ها و راهکارهای بهبود تولید این پالایشگاه‌ها توضیحاتی ارائه کردند.

«محمد سعیدیان» مدیر پالایشگاه یازدهم در این نشست با بیان اینکه هم‌اکنون فاز ۱۳ خوراک خود را از ۳ سکوی خود و IGAT۵ تأمین می‌کند؛ اظهار کرد: در ۶۰ روز گذشته به طور میانگین روزانه حدود ۳۴ میلیون متر مکعب خوراک از سکوها دریافت شده است.

وی میزان خوراک دریافتی از IGAT۵ در این بازه را روزانه حدود ۱۴ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: میزان خوراک دریافتی فاز ۱۳ در این بازه روزانه به طور میانگین نزدیک به ۴۸ میلیون متر مکعب بوده است.

سعیدیان در ادامه گفت: در بیشترین روز نیز فاز ۱۳ تا ۳۶ میلیون متر مکعب خوراک از سکوها و بیش از ۳۲ میلیون متر مکعب از از IGAT۵ دریافت کرده است.

وی بیشترین خوراک دریافتی در یک روز توسط پالایشگاه یازدهم را حدود ۵۳ میلیون متر مکعب عنوان کرد و اظهار کرد: با دریافت این میزان خوراک بیش از ۴۸ میلیون متر مکعب گاز و حدود ۵۵ هزار بشکه میعانات گازی در فاز ۱۳ تولید شده است.

سعیدیان بیشترین میزان تولید اتان توسط این فاز را هزار و ۵۴۰ تن عنوان کرد و گفت: بیشترین تولید پروپان یک هزار و ۳۰۰ تن و بوتان ۸۰۰ تن بوده است.

سعیدیان با بیان اینکه ۱۵۰ تن سولفور مایع نیز در حداکثر تولید پالایشگاه تولید شده است، عنوان کرد: با تأمین مناسب خوراک پالایشگاه فاز ۱۳ این آمادگی را دارد که در حداکثر توان تولیدات خود را صادر کند.

تولید گاز از ۴ سکوی فازهای ۲۲ تا ۲۴

در ادامه«مهدی گرامی شیرازی» مدیر پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی با بیان اینکه هم‌اکنون هر ۴ سکوی فازهای ۲۲ و ۲۴ در سرویس هستند، گفت: با توجه به ظرفیت تولید سکوها و همچنین تأمین خوراک از IGAT۵ این پالایشگاه مشکلی در تأمین خوراک ندارد و در شرایط مناسب در حال تولید محصولات خود است.

وی همچنین اظهار کرد: هم‌اکنون هر ۴ ردیف گازی پالایشگاه دوازدهم و واحدهای اتان و ال‌پی‌جی نیز به طور کامل در سرویس هستند.

در طراحی این فازها تولید ۵۰ میلیون متر مکعب گاز صادراتی، ۸۰ میلیون بشکه میعانات گازی، ۲ هزار و ۵۰۰ تن اتان، ۲ هزار تن پروپان، حدود یک هزار و ۲۵۰ تن بوتان و حدود ۴۰۰ تن سولفور در روز در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار