نسبت معارف انقلاب اسلامی و برنامه‌های درسی در نشست شورای مشورتی سازمان پژوهش بررسی شد

تهران (پانا) - سومین جلسه شورای مشورتی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با موضوع تبیین نسبت معارف انقلاب اسلامی و برنامه‌های درسی بر مبنای مکتب فکری امامین انقلاب و با هدف بهره‌مندی از آرای متخصصین و صاحب‌نظران حوزه‌ تعلیم و تربیت و به‌منظور اعتباربخشی و غنی‌سازی تصمیمات کلان سازمان، برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
نسبت معارف انقلاب اسلامی و برنامه‌های درسی در نشست شورای مشورتی سازمان پژوهش بررسی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در این جلسه دکتر حسن ملکی معاون وزیر و رییس سازمان با تشکر از صاحب نظران و حاضران در این جلسه، در خصوص اهمیت برگزاری اینگونه جلسات اظهارداشت: هم اندیشی ها و جلسات مختلفی برای اداره امور سازمان برگزار می شود. برخی جلسات، شوراهای مدیریتی و اجرایی است که اگر به موقع بررسی و اجرا نشوند در فرایند اجرایی امور به مشکل برمی‌خوریم که معمولاً در این جلسات مباحث علمی کمتر مطرح می شود. سطح دیگر جلسات، نشست های کارشناسی است که معمولا موضوعاتی در خصوص محتوای آموزشی کتاب های درسی، بسته های تربیت و یادگیری و غیره را در بر می‌گیرد. برگزاری جلسات در این دو بخش به ما کمک می‌کند تا کارهای معمول و در زمان حال را مدیریت کرده و کنترل کنیم.

وی افزود: سطح دیگر جلسات، نشست‌های هم‌اندیشی و مباحث راهبردی است که در دل آن ها مسیر آینده سازمان مطرح می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: سازمان پژوهش در شناخت صراط اصلی خود چیزی کم ندارد و آن را می شناسد. کارشناسان این سازمان صراط خود و راهبردها را می‌شناسند که همان مسیر انقلاب اسلامی است و از آن دور نمی شوند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمدرضا فلاح شیروانی استاد حوزه علمیه قم و عضو هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی "نسبت معارف انقلاب اسلامی و برنامه های درسی بر مبنای مکتب فکری امامین انقلاب" را تبیین کرد.

وی تاکید کرد: معمارکبیر انقلاب اسلامی، نخبگان پیرامون ایشان همانند مقام معظم رهبری به این مساله بیشتر اعتقاد دارند که انقلاب اسلامی را به عنوان یک سخن نو معرفی کنند تا اینکه آن را یک حرکت مقتئر معرفی کنند، البته نکته دوم هم مهم است.

حجت الاسلام حمید پارسانیا رییس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، دکتر عبدالحسین کلانتری رئیس پژوهشگاه فضای مجازی، دکتر حمیدرضا آیت‌اللهی استاد دانشگاه علامه طباطبایی؛ عسگر ملکی بیرجندی مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

حسن ملکی در پایان این جلسه به جمع‌بندی مسائل مطروحه و نظرات بیان شده پرداخت.

عبدالله اسدی مشاور رییس سازمان پژوهش، دبیری این شورا را بر عهده دارد و جلسات آن به صورت ماهانه با بررسی رویکردهای تحولی برنامه‌های سازمان تشکیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار