سعیدی نیا: دانش آموزان پژوهشگر منطقه چهار دارای پرونده پژوهشی می شوند

تهران (پانا) - مسئول پژوهش سرای آفرینش  آموزش و پرورش منطقه چهار از ایجاد پرونده پژوهشی و رزومه علمی برای دانش آموزان پژوهشگر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
سعیدی نیا: دانش آموزان پژوهشگر منطقه چهار دارای پرونده پژوهشی می شوند

پژوهش سرای دانش آموزی آفرینش آموزش و پرورش منطقه چهار در جهت شکوفایی و شناسایی استعداد ها و توانمندی های دانش آموزان عزیز گامی مستحکم برداشته تا در راه پیشرفت علم و ترویج تحقیق و پژوهش و پیشرفت جوانان کشور با جمع آوری و ثبت رزومه های علمی آنان در پرونده علمی- پژوهشی برای اولین بار در سطح کشور، کمک شایانی کند.

اولین پرونده یژوهشی دانش آموزی با عنوان رزومه علمی دانش آموزان به ابتکار پژوهش سرای آفرینش برای اولین بار در سطح کشور با حضور لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار، روزبهانی، معاون آموزش متوسطه، رمانی نژاد، معاون پژوهش به صورت مجازی در پیام رسان شاد و کانال شاد راه آفرینش رونمایی شد.

لونی ضمن تاکید به تفکر و پژوهش و توسعه فرهنگ پرسشگری و جستجوگری از همت و تلاش مدیران و معلمان در تربیت دانش آموزان پژوهنده قدردانی کرد.

روزبهانی، معاون آموزش متوسطه ضمن معرفی پرونده پژوهشی دانش آموزی گفت: پر واضح است مهارت ها و تجربه های هر فرد از اهمیت بالایی برخوردار است و باز نمایاندن و شناسایی مهارت های عمومی و علایق توانمندی ها استعدادهای فردی می تواند در سرنوشت هر دانش آموز تاثیر بسزایی داشته باشد و آن به عنوان هویت علمی و شناسنامه ی تحصیلی در حوزه ی فعالیت های علمی - پژوهشی محسوب شود.

زمانی نژاد، معاون پژوهش منطقه مشارکت و همکاری را یکی از اصول مهم در توسعه و گسترش پژوهش و نوآوری دانست و راه رسیدن به توسعه و اقتدار تقویت فعالیتهای پژوهشی در بین دانش آموزان و معلمان بیان کرد.

سعیدی نیا، مدیر پژوهش سرای آفرینش در تبیین طرح گفت: پژوهش سرای دانش آموزی آفرینش در نظر دارد با ارایه این طرح تمامی دانش آموزان دوره های تحصیلی را جهت تشکیل پرونده علمی - پژوهشی تحت پوشش قرار دهد و اطلاعات و مستندات دستاوردهای علمی توانمندی ها و مهارت های خود را جمع آوری و در بسته ی رزومه ی علمی خود ثبت نماید. که پس از تلاش بی وقفه، موفق به تهیه و تدوین پرونده مذکور گردیده و بر همین اساس دانش آموزان با علاقه و انگیزه ی بیشتری جهت فعالیت در زمینه تحقیق و پژوهش فعالیت در انجمن های علمی و پژوهشی و شرکت در دوره های دانش افزایی و کلاس های آموزشی پژوهش سرا حضور خواهند داشت.
در پایان سعیدی نیا ضمن تشکر حمایت و همراهی بمسوولان در اجرای طرح های نو و ابتکاری ابراز کرد: این طرح ضمن مهارت آموزی، دانش آموزان در یکی از شاخه های علمی ارایه شده به استعدادیابی و شناخت بیشتر از توانمندی ها و علایق خود و در نهایت به افزایش اعتماد بنفس دانش آموزان منتهی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار