مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر:

کاهش چشمگیر اولیاء بی سواد درشهرستان اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - سواد آموزی نیاز به عزم عمومی جامعه برای مبارزه با بیسوادی دارد و باید با نظارت همگانی این امر نهادینه شود.

کد مطلب: ۱۱۴۹۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش چشمگیر اولیاء بی سواد درشهرستان اسلامشهر

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، حسینعلی بنار، مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر با حضور در دفتر واحد سواد‌آموزی منطقه و تبریک هفته سوادآموزی اظهار کرد: تشکیل سازمان سواد‌آموزی از زمانی‌که بخش عمده جامعه بیسواد بودند، یک ضرورت اجتناب ناپذیر، جریان فرهنگی و انقلابی بود.

او در ادامه افزود: سوادآموزی نیاز به عزم عمومی جامعه برای مبارزه با بیسوادی دارد و باید با نظارت همگانی این امر نهادینه شود.

او بیان کرد: آموزش و پرورش اسلامشهر با بهره‌گیری از مصوبات جلسات شورای پشتیبانی به ریاست فرماندار و کمک و مشارکت سایر ادارات شهرستان تلاش بسیاری را در زمینه پوشش بیسوادان داشته و با پیگیری‌های مداوم و مساعدت همه مدیران مدارس خوشبختانه با کاهش چشمگیر تعداد اولیاء بی‌سواد مواجه هستیم و تلاش خواهیم کرد که میزان بیسوادی در میان اولیاء دانش‌آموزان را به حداقل ممکن برسانیم.

بنار تصریح کرد: با توجه به اعلام آخرین آمار در سرشماری تعداد بیسوادان شهرستان 12966 نفر اعلام گردید که عمدتاً در حوزه کارگری و اصناف و مشاغل آزاد هستند و برای ترغیب این عزیزان جهت شرکت در کلاس‌های سوادآموزی نیاز به مشارکت همه ادارات و نهادهای شهرستان داریم.

سپس علیرضا آقاجان رستمی، رئیس اداره نهضت سوادآموزی شهرستان نیز در سخنانی عنوان کرد: اداره سوادآموزی برنامه بسیار متنوعی در راستای پوشش بیسوادان و جلوگیری از بازگشت به بیسوادی در درست اجرا دارد که نیازمند همراه و همکاری تمامی دستگاه‌های شهرستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار