صدرنشینی دانش آموزان پژوهشگر منطقه چهار

تهران (پانا) - مسئول پژوهش سرای آفرینش آموزش و پرورش منطقه چهار از صدرنشینی دانش آموزان پژوهشگر در اولین دوره مسابقات کشوری بوت کمپ هوشمند سازی و اینترنت اشیاء خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
صدرنشینی دانش آموزان پژوهشگر منطقه چهار

اختتامیه اولین دوره مسابقات دانش آموزی اینترنت اشیا و هوشمند سازی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی کشور، پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، که با تلاش‌های آکادمی دانش پژوهان آتی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا، در سطح کشور به صورت مجازی برگزار شد.

این مراسم با حضور مجازی پانته آ دری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و محمد حسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار در بستر شبکه شاد برگزار شد.

لونی مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار ضمن تاکید بر اهمیت پژوهش در بین دانش آموزان؛ دانش آموز پژوهشگر را یک ضرورت برای آموزش و پرورش دانست و افزود: باید به تعداد دانش آموزانمان در مدارس پژوهشگر داشته باشیم که این دانش آموزان باید شناسایی شوند و در مسیر صحیح پژوهشی قرار بگیرند.

در ادامه دری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، سند تحول بنیادین مدرسه را یک فضای تعاملی و هدفمند تعریف می کند که دانش آموزان بر اساس علایق خود در برنامه ها مشارکت می کنند از دانش فراتر می روند و دانش و درک خود را به درک و فهم و آفرینش تبدیل می کنند که تبدیل دانش آموز به یک پژوهنده وظیفه پژوهش سراهاست و می توانند به گونه ای عمل کنند دانش آموز را به یک یادگیرنده همیشگی تبدیل کنند تا همه دانش آموزان در همه ساحت ها متوازن رشد کنند.

وی افزود: ما اعلام آمادگی می کنیم که به عنوان تسهیل گران امر پژوهش برای تمام کارهایی که به امر پژوهش کمک می کند در کنار دانش آموزان و معلمان و شتاب دهنده باشیم.

دیبا سعیدی نیا، مسئول پژوهش سرای آفرینش منطقه چهار در گفت و گو با پانا گفت: از ویژگی های این دوره ۳۰ ساعت دوره آموزش مهارت محور پروژه های هوشمند سازی و اینترنت اشیاء، تیم سازی در بستر مجازی و آنلاین و اجرای کامل پروژه ها در قالب سرگرمی، آموزش زیر نظر اساتید و منتورهای متخصص هر بخش، آموزش خلاقانه برنامه نویسی بلوکی در هوشمند سازی برای اولین بار در کشور، برگزاری کارگاه های جانبی ایده تا ثبت اختراع، ارائه گواهی نامه معتبر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری.

وی ادامه داد: از ۲۰۰ طرح دانش آموزی ارائه شده دانش آموزان منطقه چهار تقریبا در تمام شاخه ها مقام اول را به خود اختصاص دادند که اسامی برگزیدگان اعلام می شود.

در شاخه خانه و شهر هوشمند، رتبه اول: سید پارسا سیدی، از آموزشگاه زنده یاد بهزادی عضو فعال پژوهش سرای آفرینش پروژه خانه و مرغداری هوشمند با کنترل از طریق پلتفرم اینترنت اشیا. رتبه دوم: شکیبا علیهمت، عضو ثابت پژوهش سرای آفرینش پروژه شهر هوشمند با کنترل از طریق اپلیکیشن. درشاخه ماشین هوشمند، رتبه اول: دانش آموز ایلیا نعمتی، از دبیرستان زنده یاد بهزادی عضو فعال پژوهش سرای آفرینش با پروژه ماشین هوشمند دارای پارک دوبل اتوماتیک.در شاخه خلاقیت هوشمند، رتبه اول: هلیا افشار فتحی، از آموزشگاه ندای آزادی ویاسمین نیکفال، از مدرسه جهان تربیت، عضو فعال پژوهش سرای آفرینش. عنوان پروژه: شهر هوشمند کنترل از طریق پلتفرم.در شاخه اپلیکیشن پلتفرم هوشمند، رتبه اول: دانش آموز پارسا براتی از آموزشگاه ابتدایی امام خمینی (ره) و دادمهر حمزه لوئی از دبیرستان زنده یاد بهزادی، عضو فعال پژوهش سرای آفرینش با پروژه خانه هوشمند همراه با ارسال و دریافت دیتا از طریق پلتفرم.در شاخه محتوای هوشمند انیمیشن و بازی، رتبه اول: امیر رضا رادان از آموزشگاه ابتدایی امیرالمومنین(ع) و عضو ثابت پژوهش سرای آفرینش با پروژه انیمیشن خانه هوشمند. در شاخه اپلیکیشن خلاقانه، رتبه سوم: دانش آموزان عسل اصغری و ثنا صادقلو به ترتیب از دبیرستان تربیت و دبیرستان ندای آزادی،عضو فعال پژوهش سرای آفرینش. عنوان پروژه، اپلیکیشن کتاب شعر هوشمند را کسب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار