نادیا جوادی پاشاکی: برگزاری سمپوزیوم مفاخر در شرایط کرونا فرصت مغتنمی است

تهران (پانا) - یک هنرمند مجسمه‌ساز، برگزاری سومین سمپوزیوم مفاخر به شکل آنلاین را یک فرصت خوب خواند و گفت: برگزاری چنین رویدادی آن هم در شرایطی که عملا اغلب رویدادها به خاطر کرونا، کنسل شده‌اند یک اتفاق خوب و فرصت مغتنم به شمار می‌رود که قطعا مفید نیز واقع شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۹۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نادیا جوادی پاشاکی: برگزاری سمپوزیوم مفاخر در شرایط کرونا فرصت مغتنمی است

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، نادیا جوادی پاشاکی از هنرمندان سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر، ویژه دانشمندان، درباره ساخت سردیس دکتر سیدحسین میرشمسی، گفت: با توجه به اینکه مرحوم دکتر میرشمسی یک پزشک متعهد و پدر واکسن‌سازی ایران هستند، من تمام سعی خود را به کار بردم که بتوانم، بخش‌هایی از هویت حرفه‌ای ایشان را در کار بگنجانم.

او افزود: متاسفانه برای من در طول ساخت سردیس دکتر، امکان ملاقات خانواده و اقوام ایشان فراهم نشد و من تنها با تکیه بر رزومه باقیمانده از این چهره شاخص و فیلمی که فرهنگستان علوم از زندگی ایشان ساخته‌اند، کار را پیش بردم.

این هنرمند مجسمه‌ساز تاکید کرد: با توجه به حجم کم منابع برای تحقیق و پژوهش درباره دکتر میرشمسی، سعی کردم که با تکیه بر حس هنری خود کار را پیش ببرم با همین دیدگاه نیز من در این اثر، نگاه مهربان و رضایت‌بخشی در سردیس به تصویر کشیدم.

جوادی پاشاکی، برگزاری سمپوزیوم در دوران کرونا را یک فرصت مغتنم خواند و بیان کرد: سمپوزیوم همواره به عنوان یک دورهمی برای هنرمندان به شمار می‌رود که به واسطه آن امکان انتقال تجربیات و تعامل با یکدیگر و مردم را به دست می‌آورند. بنابراین نتیجه در چنین رویدادهایی، اولویت ندارد و نفس برگزاری و زمان آن هدف و نتیجه اصلی به شمار می‌رود.

او ادامه داد: متاسفانه در این دوره به دلیل شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری سمپوزیوم به شکل همیشگی فراهم نشد به همین دلیل بخش‌هایی از این رویداد که بسیار مهم بودند، انجام نشد اما به نظرم، برگزاری چنین رویدادی آن هم در شرایطی که عملا اغلب رویدادها به خاطر کرونا، کنسل شده‌اند یک اتفاق خوب و فرصت مغتنم به شمار می‌رود که قطعا مفید نیز واقع شده است.

این هنرمند مجسمه‌ساز درباره ابعاد آموزشی در طول برگزاری سمپوزیوم، اظهار کرد: مجسمه‌سازی رشته‌ای است که در بخش آکادمیک پیشینه چندانی در کشور ما ندارد بنابراین در اغلب دانشگاه‌ها روی بخش فیگور به این شکل تاکید نمی‌شود اما نباید فکر کنیم که می‌توانیم نقص‌های آموزشی را در رویدادهایی چون سمپوزیوم جبران کنیم و روی مساله آموزش تاکید بیش از اندازه داشته باشیم. البته این بدان معنا نیست که امکان استفاده از تجربیات اساتید و پیشنهادات آنان در طول سمپوزیوم وجود ندارد بلکه نکته اصلی این است که باید در بخش آموزش به شکل بنیادی وارد عمل شویم و سمپوزیوم را با همان رسالت تعامل هنرمندان و مخاطبان مد نظر قرار دهیم.

سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران با موضوع دانشمندان کشور، این روزها با حضور 21 هنرمند مجسمه‌ساز به شکل آنلاین در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار