مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

آموزش و پرورش متعلق به مردم است و همه باید در اداره آن سهیم باشند

اتاق فکر آموزش و پرورش کانون وفاق، همدلی و مشارکت جمعی است

هرمزگان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان عنوان کرد استفاده عملی از ظرفیت فکری همه دلسوزان تعلیم و تربیت راهبرد اصلی آموزش و پرورش هرمزگان است و اتاق فکر آموزش و پرورش باید کانون وفاق، همدلی و مشارکت جمعی باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش متعلق به مردم است و همه باید در اداره آن سهیم باشند

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، ایرج بیت اللهی در اولین نشست شورای هم اندیشی پیشکسوتان تعلیم و تربیت هرمزگان افزود: شورای هم اندیشی صرفا محدود به افراد خاص نیست و هر کسی ایده و راهبرد عملی برای اداره بهتر امور و ارتقاء شاخص های آموزشی و تربیتی دارد، می تواند کمک کند.

وی گفت: برای پیشبرد اهداف و رسالت خطیر آموزش و پرورش در شرایط سخت بیماری کرونا، نیازمند بهره گیری از ظرفیت فکری همه پیشکسوتان هستیم چرا که آموزش و پرورش متعلق به مردم است و همه فکرها و سلیقه ها باید در اداره آن سهیم و دخیل باشند.

این مسوول در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش پرجمعیت ترین، فراگیرترین و مهمترین دستگاه اجرایی است، خاطر نشان کرد: اداره و پیشبرد امور این مجموعه بزرگ، با رسالت خطیری که دارد، نیازمند مشارکت عمومی با تکیه بر خرد جمعی است که فلسفه این نشست را تشکیل می دهد.

به گفته بیت اللهی؛ در یک سال اخیر با همه گیری بیماری کرونا و تاثیر فراگیر آن بر امور کشور، آموزش و پرورش نیز تحت تاثیر این موضوع قرار دارد و در این شرایط قطعا پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی با چالش هایی همراه است که با نوآوری و خلاقیت می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

وی ادامه داد: در این شرایط ویژه، بهره گیری از همه ظرفیت های فکری و تجربه های ارزشمند سرمایه های انسانی در قالب شورای راهبردی آموزش و پرورش استان یک ضرورت است تا بتوانیم در همه حوزه های آموزشی و پرورشی، بهترین و مناسب ترین مسیرها را دنبال کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه این اتاق فکر صرفا محدود به تعداد افراد خاصی نیست، اظهار کرد: اتاق فکر و شورای راهبردی آموزش و پرورش هرمزگان کانون وفاق، همدلی و مشارکت جمعی است و هر کسی ایده، نظر و راهبرد عملی برای اداره بهتر امور و ارتقاء شاخص های آموزشی و تربیتی دارد به کمک ما بیاید.

بیت اللهی با تاکید بر اینکه جلسات هم اندیشی اقدامی نمایشی نیست و مباحث مطرح شده در روند تصمیم گیری ها و برنامه های اجرایی آموزش و پرورش دخیل خواهد بود، اظهار کرد: جمع وسیع تری از نخبگان و صاحبنظران آموزش و پرورش می توانست در این جلسه حضور داشته باشند اما با توجه به شرایط کرونا، این امر ممکن نبود و در آینده نزدیک، جلسه هم اندیشی با حضور نخبگان خوش فکر و صاحب اندیشه شاغل در مدارس نیز برگزار خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه صاحبان اصلی آموزش و پرورش دانش آموزان و معلمان هستند و مدیران باید خدمتگزار این دو بخش باشند، تاکید کرد: بهره گیری از خرد جمعی و استفاده از ظرفیت علمی پیشکسوتان، صاحبنظران و متخصصان امر تعلیم و تربیت در دستور کار همه مسوولان آموزش و پرورش استان قرار دارد و امیدواریم خروجی این برنامه ها در ارتقاء شاخص های آموزشی و تربیتی استان موثر باشد.

گفتنی است در این نشست که مدیران کل، معاونان و روسای ادوار آموزش و پرورش هرمزگان حضور داشتند، پیرامون راهبری اتاق فکر و اجرای عملی ایده ها و برنامه ها بحث و تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار