در جلسه هیات دولت؛

آیین‌نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب شد

تهران (پانا) - هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی آیین‌نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین‌نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب شد

در این جلسه که همانند جلسات قبل با رعایت مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر ممنوعیت تجمع بیش از ۲۰ نفر در وضعیت نارنجی، به دو صورت حضوری و مجازی برگزار گردید، پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر اصلاح آیین­ نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان با هدف تسهیل سرمایه گذاری در کشور به تصویب رسید.

به موجب این اصلاحیه، دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی مربوط به تکلیف عرضه کنندگان کالاهای سرمایه‌ای به داشتن نمایندگی رسمی و تعمیرگاه مجاز در سطح کشور، توسط سازمان حمایت و با همکاری دستگاه‌های ذی ربط، تهیه و پس از تصویب وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می‌شود.

تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها

در ادامه جلسه، آیین‌نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، به تصویب هیات وزیران رسید.

اصلاح آییننامه اجرایی انتشار فهرست رسمی دارویی ایران

هیات وزیران با توجه به هزینه بر بودن تأمین و واردات داروهای مورد نیاز بیماران صعب العلاج که خارج از فهرست رسمی دارویی کشور قرار دارند و امکان تولید برخی از آنها توسط شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور وجود دارد، با پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اصلاح آیین‌نامه اجرایی بند (پ) ماده (۷۲) قانون برنامه ششم توسعه درخصوص انتشار فهرست رسمی دارویی ایران موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، در مواردی که به تشخیص شورایی مرکب از نمایندگان سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و دارو، کمیسیون انجمن­ های علمی گروه پزشکی و گروه تخصصی مربوط به کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران، بیماری، برای درمان حیاتی خود به دارویی خاص نیاز داشته باشد، سازمان غذا و دارو با دریافت مستندات لازم مجاز به صدور مجوز واردات یا تولید آن دارو صرفاً برای دوره درمان آن بیمار خاص است.

لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و نیکاراگوئه

هیات وزیران در ادامه، لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه را به تصویب رساند تا جهت طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

تحکیم همکاری‌های اقتصادی در جهت تأمین منافع دو دولت، بکارگیری منابع اقتصادی و امکانات بالقوه دو کشور در امر سرمایه‌گذاری و نیز ایجاد و حفظ شرایط مساعد برای سرمایه‌گذاری‌های اتباع طرف‌ها در قلمرو یکدیگر، از جمله اهداف موافقتنامه یاد شده است.

انتقال بخشی از بدهی شرکت واگن پارس به دولت و درج آن در قرارداد واگذاری شرکت یادشده به شرکت مپنا

هیات وزیران با هدف تعیین تکلیف بدهی‌های شرکت واگن پارس و تسریع در واگذاری این شرکت به شرکت مپنا مصوب کرد بدهی مزبور به صندوق ضمانت صادرات ناشی از لغو قرارداد تولید و صادرات ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری به کشور کوبا به میزان ۰۰۰ر۰۹۸ر۳ یورو، از محل ردیف این صندوق در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و با لحاظ افزایش سرمایه دولت در صندوق ضمانت صادرات جبران شود.

اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

هیات دولت ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی را برای پیگیری طرح‌های مربوط تعیین کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار