معاون علوم پزشکی گیلان:

۵۲۰ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند

رشت (پانا) - معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری بودن ۵۲۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان خبر داد و گفت حدود ۱۰۰ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته بستری شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
۵۲۰ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۰۰ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان بستری شدند، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۲۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال ۱۰۰ نفر از آنان وخیم است.

وی رنگ بندی وضعیت کرونایی شهرها را مطابق با تعداد بستری های جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دانست و افزود: وقتی تعداد بستری ها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بیشتر از ۱۰ نفر شود، وضعیت قرمز و بین ۶ تا ۱۰ نفر بستری وضعیت نارنجی است، بنابراین اندکی غفلت در رعایت پروتکل های بهداشتی مانند ماسک نزدن و حضور در تجمعات، به سرعت مناطق نارنجی را به قرمز تبدیل می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه رعایت موازین بهداشتی توسط افراد مشکوک یا مبتلا به کووید۱۹ در قرنطینه خانگی ضروری است، اظهار کرد: پایبندی فرد مشکوک یا آلوده به بیماری کرونا به اصول صحیح قرنطینه خانگی از انتشار ویروس در سطح جامعه جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: برخی از بیماران مشکوک یا مبتلا به بیماری تنفسی کووید۱۹ دارای علایم خفیفی مانند تب خفیف، سرفه، ضعف، آبریزش بینی و گلو درد هستند، نیازی نیست که این افراد در بیمارستان بستری شوند آنها در محیط خانه و با رعایت اصول صحیح قرنطینه خانگی مورد مراقبت و پیگیری قرار می گیرند.

حیدرزاده، ضمن تشریح شیوه نگهداری بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی، گفت: بیمار باید در یک اتاق جداگانه و با تهویه مناسب توسط یک نفر که از لحاظ سلامتی در وضعیت خوبی است، مورد مراقبت قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اعضای خانواده باید از تردد به اتاق بیمار هم خودداری کنند، تصریح کرد: همچنین فضاهای مشترک مانند حمام و سرویس بهداشتی نیز باید به درستی گندزدایی شود.

معاون علوم پزشکی گیلان، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی توسط فرد مراقبت کننده از بیمار در قرنطینه خانگی را لازم و ضروری دانست و گفت: رعایت بهداشت فردی و شست وشوی صحیح دست ها باید بعد از تماس با فرد بیمار یا محیط اطراف بیمار، مورد توجه قرار گیرد.

حیدرزاده تاکید کرد: اگر مراقبت کننده از بیمار یا یکی از اعضای خانواده دارای علائم عفونت حاد تنفسی از جمله تب، سرفه، گلو درد و تنفس دشوار باشد باید بلافاصله به نزدیکترین مرکز ۱۶ ساعته غربالگری کرونا مراجعه کند.

وی همچنین با اشاره به مادران شیرده مبتلا به کووید۱۹، تصریح کرد: با توجه به اینکه تغذیه کودک با شیر مادر دارای مزایای است و انتقال ویروس کووید۱۹، از طریق تغذیه با شیر مادر هنوز ثابت نشده است، مادر می تواند با رعایت موازین بهداشتی به شیردهی کودک خود ادامه دهد.

معاون علوم پزشکی گیلان در پایان یادآور شد: هموطنان جهت دریافت مشاوره پزشکی در خصوص کرونا می توانند ضمن تماس با شماره ۴۰۳۰ در سامانه www.salamat.gov.ir نیز، نسبت به خود اظهاری اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار