احمد موسوی: جنس مسابقات فن‌آورد به بافت مخاطبان شبکه چهار نزدیک است

تهران (پانا)- مدیر گروه اجتماعی شبکه چهارم سیما می‌گوید تجربه ساخت فصل اول برنامه فن‌آورد، بسیار خوب بود و بازخورد مثبتی از مخاطبان شبکه چهار گرفت زیرا جنس این مسابقات به بافت مخاطبان شبکه چهار نزدیک است، استفاده از فضاهای دانشجویی و رسانه‌ای برای حل مشکلات و جریان‌سازی بسیار خوب و کارآمد است.

کد مطلب: ۱۱۴۹۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
احمد موسوی: جنس مسابقات فن‌آورد به بافت مخاطبان شبکه چهار نزدیک است

نشست خبری ششمین دوره مجموعه رقابت‌های تخصصی مهارت‌سنجی فن‌آورد صبح امروز مورخ 3 دی ماه 1399 با حضور حضور حسن سالاریه معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان، سید احمد موسوی مدیر گروه اجتماعی شبکه چهارم سیما و محمدحسین قمری موسس و رئیس فن‌آورد در ساختمان بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

حسن سالاریه، معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان در ابتدای نشست خبری با توجه به رسالت بنیاد ملی نخبگان گفت:«بنیاد ملی نخبگان چند سالی است که روند نسبتا جدیدی را در کشور پیگیری می‌کند و آن هم تشویق استعدادهای برتر به شرکت در برنامه‌ها و حل مسائل و نیازهای کشور است. بنیاد ملی نخبگان برنامه‌های متعددی را هم در خود بنیاد و هم از طریق کارگزاران و مجموعه‌هایی که در حوزه‌های مرتبط در کشور فعال هستند، اجرا می‌کند.»

او افزود: «هدف این است که استعدادهای دانشجویی را از طریق بررسی پرونده‌هایشان از حوزه‌های آموزش و پژوهش شناسایی کنیم و به رفع نیازها و مشکلاتی که در کشور وجود دارد سوق دهیم. رویداد فن‌‌آورد هم به نوعی از این دست رویداد هست و علاقه‌مند هستیم تا همچین رویدادهایی هرچه بیشتر در کشور برگزار شوند و اگر ویژگی‌های مد نظر بنیاد ملی نخبگان را داشته باشد حتما مورد حمایت این بنیاد قرار می‌گیرد.»

سالاریه در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: «حمایت‌های بنیاد در چندین جنبه مانند تشویق مخاطبان برای شرکت در برنامه‌ها، حمایت در خصوص شناسایی مشکلات و مسائل، همکاری با سازمان‌های مختلف در خصوص شناسایی مسائل و حمایت بعد از حل مسائل است.»

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان در خصوص شناسایی دانشجویان مستعد بنیاد بیان کرد: «روالی معمولا در دانشگاه‌ها برای پیشرفت دنبال شده که فقط در سوابق دانشجویی افراد خلاصه می‌شود. اما بنیاد ملی نخبگان دنبال این هست تا رویه‌های دیگری برای شناسایی استعداد داشته باشد. اگر افرادی که در دانشگاه درس می‌خوانند به این سمت سوق پیدا کنند کشور ما می‌تواند شاهد پیشرفت شگرف و بسیار جهنده‌ای در حوزه‌های مختلف فناوری، جامعه و صنعت باشد.»

سالاریه ادامه داد: «ممکن است فردی در دانشگاه، پشتکار، کار تیمی، استعداد، خلاقیت خوبی داشته باشد و در زمینه تحصیلی و مهارتی‌اش موفق باشد، اما فقط در حوزه‌های آموزش و پژوهش دانشگاه‌ها نتواند توانایی خودش را به ظهور برساند. برعکس این فرد، فردی باشد که بتواند در حل مسائل کشور ذوق و خلاقیت و تلاش بسیاری نشان دهد. استفاده از مهارت‌ها در حل مسائل کشور، به اثربخشی مثبت و به اصلاح به «نخبگی» رسیده است. به همین دلیل بنیاد از این قبیل رویدادها حمایت می‌کند.»

در ادامه نشست، سید احمد موسوی، مدیر گروه اجتماعی شبکه چهارم سیما بیان کرد: «مسابقات از جمله پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها در برنامه‌سازی است. جنس تولید مسابقات علمی و دانشجویی کمی سخت و دشوار است اما تیم تولید و تهیه‌کنندگی فن‌آورد، طراحی و پلن خوبی برای تولید فصل دوم مجموعه فن‌آورد برنامه‌ریزی کرده است.»

وی با تاکید بر اینکه فصل اول این مجموعه بسیار مورد توجه مخاطبان قرار داشته گفت: «تجربه ما برای ساخت فصل اول برنامه فن‌آورد، تجربه خیلی خوبی بود و بازخورد بسیار خوبی از مخاطبان شبکه چهار گرفت زیرا جنس این مسابقات به بافت مخاطبان شبکه چهار نزدیک است. استفاده از فضاهای دانشجویی و رسانه‌ای برای حل مسائل و جریان‌سازی بسیار خوب و کارآمد است.»

موسوی ادامه داد: «اما لازم است علاوه بر مدیران خوب بنیاد ملی نخبگان، دیگر سازمان‌ها، مراکز و نهادهای مرتبط نیز به این رویدادها برای حل مسائل سوق پیدا کنند.»

وی در پایان تاکید کرد: «در فضای رسانه‌ای کشور، جنس برنامه‌های علمی-دانشجویی و برنامه‌هایی که فارغ از برنامه‌های سیاسی است آن‌طور که باید دیده نمی‌شود و از همه افراد و سازمان‌‌های مرتبط درخواست می‌شود تا از این جنس برنامه‌ها حمایت کنند.»

در ادامه محمدحسین قمری، موسس و رئیس مجموعه فن‌آورد خاطرنشان کرد: «هدف مجموعه فن‌آورد این بوده است که مسائل اصلی صنعت را به مسیری استاندارد هدایت کند.»

گفتنی است، مجموعه رقابت‌های تخصصی فن‌آورد، دوره ششم خود را در رشته برنامه‌نویسی کامپیوتر با موضوع «الگوریتم مدیریت هوشمند ترافیک شهری» و «الگوریتم مدیریت هوشمند شبکه توزیع کالا» برگزار می‌کند.

این مجموعه در قالب فصل دوم برنامه تلویزیونی در شبکه چهار سیما برگزار خواهد شد که با دعوت از کلیه متخصصان حوزه برنامه‌نویسی به این رقابت، مهارت‌های برنامه‌نویسی و فهم الگوریتم آن‌ها را به چالش خواهد کشید.

ضبط این سری از مسابقات در اواخر دی ماه آغاز و از شبکه چهارم سیما پخش خواهد گشت.

این مسابقه با جوایز ارزنده‌ای که مجموعا یک میلیارد تومان برآورد می‌شود برگزار می‌گردد. به تیم‌های برتر هر رشته جوایز زیر اهدا خواهد شد:

تیم اول: ۴۰ میلیون تومان جایزه نقدی + فرصت ویژه سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون تومانی + امتیاز نخبگانی + امتیاز خلاق شدن استارت‌آپ یا شرکت + لوح تقدیر بنیاد ملی نخبگان

تیم دوم: ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی + فرصت ویژه سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون تومانی+ امتیاز نخبگانی + امتیاز خلاق شدن استارت‌آپ یا شرکت + لوح تقدیر بنیاد ملی نخبگان

تیم سوم: فرصت ویژه سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون تومانی + امتیاز نخبگانی+ امتیاز خلاق شدن استارت‌آپ یا شرکت + لوح تقدیر بنیاد ملی نخبگان

هر رویداد در سه مرحله برگزار می‌گردد؛ مرحله اول آن به صورت غیر حضوری (اینترنتی) است که از دی ماه شروع و به مدت ۲ هفته ادامه خواهد داشت.

برنامه‌نویسانی که تمایل به شرکت در این مسابقه دارند می‌توانند با مراجعه به سایت fanavard.ir ثبت نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار