جمع‌آوری 50 امضا برای بررسی بدون نوبت طرح شفافیت آرای نمایندگان

فرهنگی: مردم انتظار دارند آرای نمایندگان در مسائلی مانند برجام، اف‌ای‌تی‌اف، رفع تحریم‌ها و ... شفاف شود/ شفافیت در رای اعتماد به وزرا نیاز نیست/نباید حریت نمایندگان دچار خدشه شود

تهران (پانا) - سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از جمع‌آوری امضا برای بررسی بدون نوبت طرح شفافیت آرای نمایندگان در صحن علنی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
جمع‌آوری 50 امضا برای بررسی بدون نوبت طرح شفافیت آرای نمایندگان

به گزارش روابط عمومی مجلس، محمدحسین فرهنگی درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: نظرات و پیشنهادات نمایندگان برای طرح مذکور، دریافت و پس از بررسی در کمیسیون آیین نامه داخلی مورد تصویب قرار گرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هم چنین بیش از 50 امضا جمع آوری شده تا این طرح بدون نوبت مورد بررسی قرار بگیرد؛ در واقع مطابق ماده 100 قانون آیین نامه داخلی مجلس، اگر 50 نفر از نمایندگان برای بررسی بدون نوبت امضا جمع آوری کنند و نمایندگان در صحن به این مهم رای دهند، بدون نوبت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه جمع بندی خوبی درخصوص این طرح صورت گرفته است، ادامه داد: البته برخی از افراد اعتقاد دارند این طرح تعارض منافع و طبقه بندی مسائل از حیث امنیتی را دچار آسیب می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس باید اذعان کرد برخی از موارد وجود دارد که شفافیت درخصوص آنها می‌تواند موجب دلخوری اجتماعی از نمایندگان شود که مسائل قشری و صنفی از این دست تلقی می‌شود.

وی افزود: البته باید یادآور شد میزان طرح چنین مسائلی خیلی کم است؛ به عنوان مثال از 27 موردی که در این مجلس نهایی شده، فقط 2 مورد جنبه صنفی و قشری داشته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت درخصوص رای اعتماد به وزراء نیازی نیست، اظهار کرد: در واقع این امر می‌تواند سبب شکل گیری برخی ذهنیت‌ها میان نمایندگان و وزرا شود.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شفافیت هیچ آسیبی ندارد اما باید توجه داشت که حریت نمایندگان قوه مقننه دچار خدشه نشود، خاطرنشان کرد: به عبارتی مردم انتظار دارند آرای نمایندگان شان در مسائلی مانند برجام، اف ای تی اف، رفع تحریم‌ها و غیره شفاف شود تا مشخص باشد چه کسی چه آرایی داشته است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار