نویسنده و مدرس زبان انگلیسی:

اولین بازیهای کودکانه، کلید نوشتن را درمن تقویت کرد

رودهن (پانا) - اگر به نوشتن به دیداقتصادی نگاه شود، بی شک بخش عمده انرژی انسان برای نوشتن صرف اقتصاد آن خواهد شد و استعداد و تجربه شیرین در این زمینه روزبه روزکم رنگ‌تر می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۹۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اولین بازیهای کودکانه، کلید نوشتن را درمن تقویت کرد

مریم کلانتریان، نویسنده‌ای که سالهاست مشغول نوشتن است و تاکنون کتاب‌های زیادی از او منتشر شده است، در گفت و گو با پانا به تشریح چگونگی آغاز کردن نوشتن و انتشار کتاب‌های خود پرداخت.
او اظهار کرد: بخشی از کودکی خود را در دوران جنگ تحمیلی در دزفول گذراندم، اما یکی از راه‌های بدست آوردن آرامش، آن هم در چنان جو اضطراب‌آوری، بعد از یاد خدا بازی‌های کودکانه ما بود.
کلانتریان تصریح کرد: در بازی‌های من عروسک‌هایم در خدمت تخیل و افکارم بودند، پس آنها را به روی صحنه نمایش زندگی بردم و شروع به خیال‌پردازی کردم و وقتی به مدرسه رفتم، اولین تخیل خود را به رشته تحریر درآوردم و سالها قاطعانه و مصمم نوشتم تا اینکه با یاری خداوند اولین مجموعه کتابم به نام داستان‌های روزمره برای کودکان را در ۱۵ سالگی چاپ کردم.
او افزود: بعد از دوران تحصیل وارد نظام آموزش و تدریس زبان انگلیسی شدم و موفق به کسب عنوان مدرس و جوان موفق از طرف سازمان جوانان شدم و از طرف دانشگاه آزاد اسلامی دعوت به تدریس شدم.
این نویسنده بیان کرد: علاوه بر داستان‌نویسی، قصه‌های متعددی را ترجمه و منتشر کردم که از آن جمله می‌توان به کتاب‌های قصه‌های قبل از خواب، نبرد جاودانه‌ها، کتاب‌های علمی اسب من، توت‌فرنگی و مجموعه ده قسمتی آموزش نکات ایمنی گاز اشاره کرد.
کلانتریان در رابطه با توصیه به جوانانی که علاقمند به نویسندگی هستند افزود: اگر به نوشتن به دید اقتصادی نگاه کنیم بی‌شک بخش عمده انرژی ما برای نوشتن صرف اقتصاد آن خواهد شد و استعداد و تجربه شیرین در این زمینه روز به روز کم‌‌رنگ‌تر می‌شود.
او اذعان کرد: من قبل از چاپ اولین کتابم در ۱۵ سالگی سال‌‌ها در ذهنم خیال‌پردازی کردم و بعد روی کاغذ نوشتم، اما هیچ‌کدام از این نوشته‌ها به چاپ نرسید اما ناامید نشدم و همچنان به کسب تجربه در این زمینه پرداختم تا اینکه به لطف خدا و تلاش، همراه با امیدواری، موفق به چاپ کتاب اولم شدم که خودش نیز خالی از زحمت نبود و در نهایت رمز موفقیتم در سه کلمه خلاصه می‌شود، توکل بر خدا، امید و تلاش.

خبرنگار دانش‌آموز: کوثر شهرباف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار